۰ نفر

دیدار سفیر ایران با رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان

۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۵۷
کد خبر: 377435
دیدار سفیر ایران با رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان

در دیدار سفیر کشورمان با رئیس مجلس جمهوری تاجیکستان زمینه های همکاری های دو کشور ایران و تاجیکستان بررسی و بر توسعه مناسبات دو کشور تاکید شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمد تقی صابری سفیر فوق العاده و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران با شکورجان ظهوراف رئیس مجلس نمایندگان دیدار و در زمینه های سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی و پارلمانی و نیز همکاری‌های منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

در این دیدار رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان با تشریح اشتراکات دینی، فرهنگی، زبانی و تمدنی ملتهای ایران و تاجیکستان بر ضرورت تعمیق دوستی و تقویت ارتباط میان دو ملت و دولت دوست و برادر تأکید کرد.

ظهوراف آمادگی تاجیکستان برای تقویت همکاری ها به خصوص در زمینه استفاده از ظرفیت کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، تجاری، علمی، فرهنگی و فنی و همکاری های مجالس دو کشور را اعلام کرد و گفت لازم است دیدار و سفرهای مقامات دو کشور و سرمایه گذاری و همکاری میان شرکتهای ایرانی و تاجیکی افزایش یابد.

در این دیدار سفیر کشورمان نیز با اشاره به بهبود مناسبات و روابط ایران و تاجیکستان در چند ماه اخیر، به سفر مهم روحانی رئیس جمهور کشورمان به شهر دوشنبه برای شرکت در اجلاس سران سیکا، سفر مهرالدین وزیرامورخارجه تاجیکستان به تهران و از سرگیری مجدد پرواز مستقیم میان دو کشور، گفت:اراده مقامات عالی دو کشور بر گسترش روابط میان دو ملت هم دین، هم زبان و هم فرهنگ قرار دارد.

صابری با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور در آینده نزدیک، ظرفیتهای همکاری در حوزه اقتصادی میان ایران و تاجیکستان را بالاتر از سطح کنونی دانست.

سفیر کشورمان با اشاره به اهمیت و جایگاه مجالس دو کشور و نقش آنها در ارتقاء سطح مناسبات دوجانبه، بر آمادگی کشورمان در همکاری با تاجیکستان در همه زمینه ها تأکید کرد.