۰ نفر

بعیدی نژاد: نفتکش ایرانی تحریم نیست

۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۱۱
کد خبر: 374394
بعیدی نژاد: نفتکش ایرانی تحریم نیست

سفیر ایران در انگلیس اعلام کرد: نفتکش ایرانی در جبل الطارق تحت هیچگونه تحریمی قرار ندارد و نفت آن متعلق به شرکت ملی نفت ایران است.

به گزارش اقتصادآنلاین، حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس، در پیامی در توئیتر نوشت: تغییر نام نفتکش حامل نفت ایران در جبل الطارق این برداشت نادرست را برای برخی ایجاد کرد که این اقدام برای دور زدن تحریمها صورت گرفته است. در حالیکه ضرورت این اقدام از مخالفت پاناما با ادامه مسیر این نفتکش تحت پرچم آن کشور آغاز شد. بر اساس قوانین دریایی،پرچم کشتی تابع محل ثبت آنست.

وی ادامه داد: ‌با تصمیم قرار گرفتن نفتکش تحت پرچم ج.ا.ایران، لازم بود که ثبت نفتکش نیز در ایران انجام گیرد. طبعا با ثبت کشتی در ایران، نام جدید ایرانی برای آن انتخاب شد.

سفیر ایران در انگلیس اضافه کرد: تاکید می شود که این کشتی تحت هیچگونه تحریمی قرار ندارد و نفت آن نیز بر اساس بارنامه رسمی، متعلق به شرکت ملی نفت ایران است.

نیروی دریایی انگلیس روز چهارم ژوئیه، یعنی بیش از یک ماه پیش این نفتکش حامل نفت ایران را با ادعای اینکه به مقصد سوریه در حرکت بوده در منطقه جبل‌الطارق توقیف کرد که با انتقاد شدید ایران مواجه شد.

اما به تازگی دیوان عالی جبل الطارق با صدور حکمی این نفتکش ایرانی را رفع توقیف کرد.