۰ نفر

خبرهای خوب بانک اقتصادنوین برای سهامداران در مجمع عمومی عادی سالانه؛

رشد ۹۲درصدی درآمد سرمایه‌گذاری‌های بانک اقتصادنوین در سال۹۸/ تدام رشد سودآوری بانک اقتصادنوین در سال۹۹

۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۹
کد خبر: 454456
 رشد ۹۲درصدی درآمد سرمایه‌گذاری‌های بانک اقتصادنوین در سال۹۸/ تدام رشد سودآوری بانک اقتصادنوین در سال۹۹

مجمع عمومی عادی سالیانه بانک اقتصادنوین، بعدازظهر دوشنبه سی‌ام تیرماه سال ۱۳۹۹، تشکیل شد و صورت های مالی این بانک به تصویب سهامداران رسید. این بانک سودی برای تقسیم نداشت اما خبرهای خوشی به سهامداران داد که بیانگر تحولات بنیادین در بانک اقتصادنوین است.

به گزارش اقتصادآنلاین، در مجمع عمومی سهامداران بانک اقتصادنوین ، علیرضا بلگوری مدیرعامل این بانک با ارائه گزارشی از عملکرد بانک در سال گذشته گفت: سپرده‌های اشخاص در بانک اقتصادنوین 47درصد رشد داشته است، درحالی‌که سپرده‌های کل شبکه بانکی کشور 31.4درصد رشد کرده است. همچنین مانده تسهیلات اعطایی در پایان سال مالی منتهی به اسفند 98 حدود 459.4 هزار میلیارد ریال بوده که با رشد 46.5 درصدی نسبت به سال 97 مواجه شده است، ضمن اینکه روند رشد تسهیلات در سال جاری نیز ادامه داشته و در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری 11درصد نسبت به پایان سال 98 رشد یافته است.

بلگوری افزود: بانک اقتصادنوین در سال منتهی به پایان اسفندماه 98 در ضمانت‌نامه‌های صادره ریالی رشد 95 درصدی را به جا گذاشته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای وصول مطالبات غیرجاری بیان کرد: مجموعه اقدامات انجام شده منجر به وصول 16 هزار میلیارد ریال از مطالبات غیرجاری بانک شد که بیانگر کاهش 18 درصدی این شاخص است. با توجه به‌کارگیری این منابع در عملیات انتهای سال گذشته سودآوری از محل آن منجر به افزایش درآمد تسهیلات اعطایی بانک در سال 99 خواهد شد.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین رشد خالص سایر درآمدهای بانک را 296درصد اعلام کرد و گفت: این شاخص از 7.7میلیارد ریال به 3هزار میلیارد ریال افزایش‌یافته که عمده آن به دلیل رشد 242درصدی سود حاصل از فروش اموال تملیکی و دارایی‌های مازاد بانک در سال 98 بوده است. این بانک با عرضه سهام شرکت‌های لیزینگ اقتصادنوین و پرداخت نوین آرین در بازار بورس طی سال 99 درآمد حاصل از فروش این سرمایه‌گذاری‌ها را در سال جاری شناسایی خواهد کرد.

بلگوری با تاکید بر اینکه ما توانستیم زیان 11 هزار میلیارد ریالی در شهریور 98 را به 605 میلیارد ریال سود تبدیل کنیم، بیان داشت: روند سودآوری بانک همچنان ادامه دارد و در سه‌ماهه اول سال جاری، سود بانک به بیش از یک هزار میلیارد ریال رسیده است. به‌طور حتم با افزایش تسهیلات پرداختی بانک پیش‌بینی ما این است که روند رو به رشد بانک ادامه داشته و با سوددهی مناسب همراه باشد. این موضوع موجب شد زیان 149ریالی هر سهم در پایان سال 97، به 46ریال سود در سال 1398 برسد.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین با اشاره به سودده بودن تمام شرکت‌های زیرمجموعه بانک اقتصادنوین اشاره کرد و گفت: در سال 98 نسبت به سال 97 درآمد سرمایه‌گذاری‌ها رشد 92 درصدی را ثبت کرد و در بخش میانگین مانده سرمایه‌گذاری‌ها نیز رشد 31 درصدی محقق شد.

در پایان براساس تصمیات مجمع، روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی بانک و موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به عنوان شرکت حسابرس بانک انتخاب شدند.