۰ نفر

بانک مرکزی اعلام کرد؛

فهرست جدید مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا/ بخش‌های غیردولتی وام حمایتی می‌گیرند

۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۰
کد خبر: 453676
فهرست جدید مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا/ بخش‌های غیردولتی وام حمایتی می‌گیرند

بانک مرکزی رسته‌های جدید کسب و کارهای آسیب‌دیده از بیماری کرونا را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، بانک مرکزی پیرو بخشنامه‌های پیشین در خصوص اعلام فهرست رسته‌های کسب و کارهای آسیب‌دیده از بیماری کرونا فهرست جدید این کسب و کارها را اعلام  و تصریح کرد که مهدهای کودک خصوصی و شرکت‌های مرتبط با خدمات نمایشگاهی مشمول نیز در بخشنامه جدید مشمول دریافت این تسهیلات شدند.

براساس این بخشنامه مهدهای کودک‌ غیردولتی تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور به عنوان کسب و کارهای واجد شرایط بهره‌مندی از امتیاز تنفس سه ماهه پرداخت اقساط بانکی، تحت شمول رسته «مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشـی» تشـخیص داده شد.

همچنین با تسری تمامی حمایت‌ها و تسهیلات مصوب رسته‌های شدیداً آسیب‌دیده در کشور به بنگاه‌های فعال در همـین رسته‌ها در مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی موافقت شد.

بر همین اساس شرکت‌های مرتبط با خدمات نمایشگاهی در کشور مشتمل بر دارندگان سایت‌های نمایشگاهی و مجریان برگـزاری نمایشگاه‌ها (دستگاه مرجع تشخیص بنگاه‌ها و شرکت‌های فعال در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت است) به فهرست فعالیت‌ها و کسب و کارهای به شدت آسیب‌دیده از بیماری کرونا صرفاً جهت امکان بهره‌مندی از تسـهیلات مربوط به «دستورالعمل پرداخت تسهیلات به واحدهای کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا» اضافه شد.

بانک مرکزی در این بخشنامه تاکید کرده است که تسهیلات اعطایی صرفاً شامل بخش‌های غیردولتی خواهد بود.

بانک