۰ نفر

کرونا "اضافه برداشت" از حساب بانک‌های آمریکایی را تشدید کرد

۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۵۱
کد خبر: 445829
کرونا "اضافه برداشت" از حساب بانک‌های آمریکایی را تشدید کرد

بررسی‌ها نشان می‌دهند که از هر ۳آمریکایی، ۲نفر شغل خود را در دوران همه گیری کروناویروس از دست داده‌اند یا دستمزد آن‌ها در طول این مدت کاهش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، در حالیکه حدود 60 درصد از افراد مورد بررسی اظهار داشته اند که برای تامین بودجه، از هزینه های خود کم کرده اند، سایر افراد به به سمت "اضافه برداشت" از حساب خود، روی آورده اند.

اضافه برداشت، افزایش اعتبار ازطرف موسسه وام دهنده است که به صاحب حساب اجازه می دهد تا حتی در صورت صفر شدن اعتبار حساب، ادامه برداشت پول را تا 35 دلار ادامه دهد.

سال گذشته بانک های ایالات متحده با دارایی یک میلیارد دلاری یا بیشتر، بالغ بر 11.68 میلیارد دلار حق اضافه برداشت های مشتریان را شارژ کرده اند.

این رقم شامل موسسات اعتباری کوچک تر با دارایی کمتر از یک میلیارد دلار نمی شود.

گزارش های نشان می دهد که درصد اضافه برداشت ها در طول  بحران کروناویروس  می تواند به صورت تصاعدی افزایش پیدا کند.

بالا بودن سطح بیکاری در آمریکا که بنا بر آخرین آمار به 42 میلیون نفر می رسد، می تواند منجر به افزایش چشمگیر در اضافه برداشت ها شود.

در شرایط فعلی، مردم مبلغ بیشتری را صرف خدمات درمانی کرده و از طرفی دیگر کار خود را نیز از دست داده اند؛ این عوامل می تواند به کاهش بودجه وهمچنین عدم توانایی آن ها در پرداخت قبوض منجر شود.

تا اواسط ماه مه سالجاری، هیچ یک از 10 بانک برتر ایالات متحده (Bank of America, JPMorgan Chase, Wells Fargo, Citibank, U.S. Bank, Truist, PNC Bank, Capital One, TD Bank and HSBC) راه حلی برای برای هزینه های ناشی از اضافه برداشت ها در طول بحران پیشنهاد نداده اند.