۰ نفر

مدیرعامل بانک صادرات ایران:

بانک صادرات 30هزار میلیارد تومان معامله در عملیات بازار باز داشته است

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۰۱
کد خبر: 435397
بانک صادرات 30هزار میلیارد تومان معامله در عملیات بازار باز داشته است

حجت اله صیدی گفت: بانک صادرات ایران در عملیات بازار باز فعال است و از زمان راه اندازی این بازار تا به امروز، حدود ٣٠ هزار میلیارد تومان عرضه و معامله داشته‌ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، حجت اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات درباره میزان فعالیت این بانک در عملیات بازار باز و انتشار اخباری مبنی بر عدم استقبال بانک‌ها از فعالیت در این بخش اظهار کرد: بانک صادرات در عملیات بازار باز فعال است و در مدت راه اندازی این بازار تا به امروز چیزی حدود ٣٠ هزار میلیارد تومان عرضه و معامله داشته‌ایم.

وی افزود: ممکن است نیاز به نقدینگی برای برخی از بانک‌ها حل شده باشد اما هنوز هم برخی از بانک‌ها به نقدینگی نیاز دارند از اینرو معاملات در بازار بازار انجام می‌شود.

مدیرعامل بانک صادرات در خصوص نرخ بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانکی و بیمه‌ای قابل معامله در بورس گفت: طبیعتا انتطار می‌رود سود این ETFها بیشتر بازده بدون ریسک باشد. نرخ بازده بدون ریسک در حال حاضر بین ١٥ تا ١٨ درصد است و قطعا بازدهی صندوق بیشتر از این اعداد خواهد بود.

مدیرعامل بانک صادرات همچنین درباره انتشار تحلیل‌هایی مبنی بر تفاوت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری معامله پذیر در ایران و سایر کشورها گفت: بازدهیETFها در همه جای دنیا مبتنی بر دارایی‌های آن صندوق است که در ایران هم همین روال پیش می‌رود.  

صیدی افزود: صندوق‌های معامله پذیر در ایران با دنیا تفاوت عمده‌ای ندارند، این دارایی‌ها بستگی مستقیمی با ریسک و بازده تک تک سهام دارند.

وی با تاکید بر اینکه ترکیب دارایی‌ها و نحوه عملکرد بازارگردان بسیار مهم است، ادامه داد: باید دید آیا بازارگردان با روند محتاطانه عمل می‌کند یا خیر. باید توجه داشته باشیم که تمام این موضوعات بر قیمت و ارزش سهام این صندوق‌ها اثرگذار است.

مدیرعامل بانک صادرات با بیان اینکه صندوقی که به زودی عرضه می‌شود ٥ دارایی قوی و بنیادی دارد که سهام ٣ بانک هم در این صندوق حضور دارد، گفت: سهام بانک‌ها دارایی ETF محسوب می‌شود و ارزش صندوق را مشخص می‌کنند.

وی درباره واگذاری دارایی‌های بانک صادرات اظهار کرد:‌ واگذاری دارایی‌های فیزیکی از جمله املاک مرتب در حال انجام است و بزرگ‌ترین شرکتی که همه سهام‌ها در آن تجمیع شده، شرکت گروه مالی سپهر صادرات است که کارهای بورسی آن پیش رفته و ظرف ماه‌های آینده عرضه خواهد شد.

مدیرعامل بانک صادرات درباره اقدامات انجام شده از سوی این بانک برای کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا گفت: اولین اقدام بانک تنفس سه ماهه برای بازپرداخت اقساط بود که به اجرا رسید. اقدام بعدی بانک ارایه بسته حمایتی در قالب تسهیلات به کسب و کارهای آسیب‌دیده بود. سهم بانک صادرات از بسته ٧٥ هزار میلیارد تومانی دولت، ٨ هزار میلیارد تومان است.

صیدی تاکید کرد: هر چند که سال سختی است اما باید جوابگوی سهامداران هم باشیم.

وی درباره اثرات مثبت و منفی شیوع کرونا بر بانک گفت: تاثیر مثبت این شرایط این است که بانک‌ها تسهیلات بیشتری به کسب و کارها  ارایه می‌دهند و تسهیلات بیشتر به معنی درآمد بیشتر است.

صیدی ادامه داد: تاثیر منفی شیوع کرونا هم این است که بسیاری‌ها به دلیل بحران اقتصادی، قدرت بازپرداخت اقساط را نخواهند داشت که از این رو فرصت سه ماهه برای بازپرداخت اقساط داده شد تا پول با قدرت بیشتری به گردش در آید.  

مدیرعامل بانک صادرات تاکید کرد: در مجموعه شیوع کرونا تاثیر قابل توجهی بر سودآوری بانک‌ها نخواهد داشت و نظام بانکی با تهمیداتی کار خود را انجام می‌دهد.