۰ نفر

افتتاح بزرگترین مجتمع تولید آلومینیوم کشور، با عاملیت بانک صادرات ایران

۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۳۲
کد خبر: 433589
افتتاح بزرگترین مجتمع تولید آلومینیوم کشور، با عاملیت بانک صادرات ایران

​بزرگترین مجتمع تولید آلومینیوم کشور (پنجشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹) ‌با حضور رییس جمهوری و وزیر صمت با عاملیت بانک صادرات ایران افتتاح خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بانک صادرات، بزرگترین و مدرن ترین مجتمع تولید آلومینیوم کشور (پنجشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹) توسط رییس جمهوری افتتاح خواهد شد. این پروژه با ارزش سرمایه گذاری ۱.۲ میلیارد دلار با عاملیت بانک صادرات ایران و همکاری سندیکای بانکی با تامین سرمایه از طریق منابع خارجی و با سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری غدیر و سازمان ایمیدرو ساخته و ایجاد شده است.

این پروژه در منطقه انرژی‌بر لامرد با ظرفیت ایجاد ۶۵۰۰ تن مستقیم و غیر مستقیم در دو فاز اول با ۳۰۰ هزار تن تولید سالیانه آلومینیوم افتتاح خواهد شد.

کلیه مراحل ساخت این پروژه با توانمندی پیمانکاران داخلی و با همکاری شرکت های خارجی بوده و نیروهای بومی برای این پروژه از طریق آزمون رسمی جذب و در خارج از کشور آموزش داده شده اند.

در همین راستا، ‌ علی عبداله نژاد، مدیر عامل شرکت مجتمع آلومینیوم جنوب به مناسبت افتتاح رسمی مجتمع آلومینیوم جنوب در پیامی دراین باره، اظهار داشت: افتتاح بزرگترین مجتمع تولید آلومینیوم کشور با دستور ریاست جمهوری و با حضور وزیر صمت، گامی بزرگ در صنعت آلومینیوم کشور است و نقش مهم و تأثیرگذاری در رشد و توسعه صنعتی جنوب استان فارس شهرستان لامرد را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اجرای این طرح بزرگ صنعت آلومینیوم با تلاش و پیگیری جدی سهامداران این شرکت و با پشتیبانی و حمایت شرکت سرمایه گذاری غدیر، شرکت سرمایه گذاری غدیر از یک طرف و حمایت و پشتیبانی ایمیدرو و شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب به ثمر نشسته است.

آنطور که درباره شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب گزارش هایی ارائه شده، شرکت سرمایه گذاری غدیر ۵۱ درصد و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز ۴۹ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارند.

میزان اشتغال زایی بهره برداری فاز اول طرح تعداد۱۵۰۰ نفر بصورت مستقیم و۵۰۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم خواهد بود و تا پایان فروردین ماه و از طریق برگزاری آزمون و انجام مصاحبه های تخصصی، تعداد ۴۶۳ نفر و عمدتا از نیروهای بومی منطقه، در واحد بهره برداری طرح مشغول بکار شده اند.