۰ نفر

از سوی رییس کل بانک مرکزی اعلام شد:

شفاف سازی وام ۷۵ هزار میلیارد تومانی/ اسامی بنگاه‌هایی که وام اشتغال کرونایی می‌گیرند، اعلام می‌شود

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۱۳
کد خبر: 432802
شفاف سازی وام ۷۵ هزار میلیارد تومانی/ اسامی بنگاه‌هایی که وام اشتغال کرونایی می‌گیرند، اعلام می‌شود

رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی در فضای مجازی نکاتی را درباره شفاف سازی وام ۷۵ هزار میلیارد تومانی اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی درباره وام ۷۵ هزار میلیارد تومانی نکاتی را اعلام کردو دراین باره نوشت: این روزها، عطف به سابقه برخی عملکردها در گذشته، در خصوص سرنوشت وام ۷۵ هزار میلیارد تومانی نیز ابراز نگرانی میشود.و بر مراقبت بیشتر،جهت صرف آن در امور مولد، تأکید می شود.در این خصوص چند نکته را اعلام  می کنم:

۱ - ثلث این مبلغ، مستقیماً به حساب  خانوارهای یارانه بگیر خواهد رفت و در شرایطی که مردم نیازمند به خرید بوده و فروشندگان کالا و خدمات نیز،نیازمند فروش هستند، کمکی خواهد بود به راه افتادن چرخه اقتصاد. لذا، نگرانی از انحراف آن بیمورد است.

۲ - بقیه مبلغ وام تخصیصی، عمدتاً به واحد های  کوچک و متوسط تولید کالا و خدمات ، با اشتغال زیر ۵۰ نفر ، که نیروی کار خود را، به تشخیص وزارت کار، حفظ کرده اند، پرداخت خواهد شد . بنابراین هدف این طرح تضمین تداوم فعالیت و عرضه کالا و خدمات، توسط واحدهای دارای شاغل،و به طبع آن ،مولد است.لذا، برای شفافیت بیشتر،اسامی واحدها و مبلغ  وام گیرندگان این وامها در سایت بانک مرکزی اعلام خواهد شد. 

۳ - همانگونه که قبلاً اعلام کردم ، دولت و بانک مرکزی از طریق این دو اقدام ، بدنبال تداوم عرضه از یکطرف،  و تحریک تقاضا از طرف دیگر ، و برگرداندن اقتصاد به ریل حرکت هستند.