۰ نفر

براساس آمارهای بانک مرکزی؛

در بهمن ماه‌۹۸ انجام شد؛ وصول ٨٩٣هزار فقره چک رمزدار در کشور/ درتهران بالغ بر ٢٦٥هزار فقره چک رمزدار وصول شد

۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۳۳
کد خبر: 430319
در بهمن ماه‌۹۸ انجام شد؛ وصول ٨٩٣هزار فقره چک رمزدار در کشور/  درتهران بالغ بر ٢٦٥هزار فقره چک رمزدار وصول شد

براساس آمار بانک مرکزی ۸۹۳ هزار فقره چک رمزدار در بهمن ماه ۹۸ در کشور وصول شد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی بالغ بر ٨٩٣ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی بیش از ١٦٠٠ هزار میلیارد ریال در بهمن ماه ۹۸ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ٦ درصد و ۱۳.۲ درصد افزایش داشته است. در ماه مورد بررسی در استان تهران بالغ بر ٢٦٥ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی بـیش از ٩١٠ هزار میلیارد ریال وصول شد.

در ماه مذکور ٤٧ درصد از تعداد چک‌های رمزدار وصولی در سه استان تهران (۲۹.۷ درصد)، خراسان رضوی (۸.۹ درصد) و اصفهان (۸.۴ درصد) وصول شده که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ٦٨ درصد از ارزش چک‌های فوق در استان‌های تهران (۵۶.۹ درصد)، خراسان رضوی (۵.۶ درصد) و اصفهان (۵.۵ درصد) وصول شده است.

چک‌های وصولی بر حسب عادی و رمزدار

در بهمن ماه ٩٨ در کل کشور بالغ بر ٨ میلیون و ۷۰۰ فقره چک وصول شد که از این تعداد بیش از ٧ میلیون و ۸۰۰ فقره عادی و حدود ٩۰۰ هزار فقره رمزدار بوده اسـت. بر این اساس در کل کشور ۸۹.۸ درصد از کل تعداد چک‌های وصولی، عادی و ۱۰.۲ درصد رمزدار بوده است.

همچنین در ماه مورد بررسی در کل کشور بالغ بر ٢٧٠٢ هزار میلیارد ریال چک وصول شد که بیش از ١١٠٢ هزار میلیارد ریال چک عادی و بالغ بر ١٦٠٠ هزار میلیارد ریال چک رمزدار است. به عبارتی در کل کشور ۴۰.۸ درصد از کل ارزش چک‌های وصولی، عادی و ۵۹.۲ درصد رمزدار بوده است.

9