۰ نفر

رییس کل بانک مرکزی در دیدار با مدیران عامل بانک ها تشریح کرد:

جزئیات اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا/ بازپرداخت اقساط این تسهیلات، دو ساله است

۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۳۰
کد خبر: 427401
جزئیات اعطای تسهیلات به کسب و کارهای  آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا/ بازپرداخت اقساط این تسهیلات، دو ساله است

رئیس کل بانک مرکزی در جمع مدیران عامل بانک ها و موسسات اعتباری بر مشارکت فعال بانک ها در اجرای طرح ارائه تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، همتی صبح امروز در دیدار با مدیران عامل بانک‌ها ضمن قدردانی از زحمات کارکنان شبکه بانکی کشور و با گرامیداشت یاد جان باختگان شبکه بانکی در این مدت، به تشریح ساز و کار اجرایی مصوبه ستاد اقتصادی دولت در خصوص اعطای ۷۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد به واحدها و کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا پرداخت.      

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مشاغل مشمول این مصوبه در ستاد اقتصادی دولت و با همکاری نظام  بانکی مشخص و دستورالعمل مربوط به شبکه بانکی ابلاغ خواهد شد، افزود: طبق مصوبه ستاد اقتصادی دولت این تسهیلات به واحدهای آسیب دیده که اشتغال خود را حفظ کرده اند پرداخت خواهد شد.

همتی گفت: بازپرداخت اقساط این تسهیلات، دو ساله است و برای شروع بازپرداخت اقساط، تنفس چند ماهه در نظر گرفته خواهد شد.

وی تاکید کرد: نرخ سود ۱۲ درصدی این تسهیلات منطقی و بر اساس بررسی های کارشناسی است و هر نرخی کمتر از این با توجه به بار مالی آن برای نظام بانکی امکان پذیر نیست.

همتی افزود: نرخ بهره حقیقی در کشورمان حتی در حد ۱۸ درصد نرخ سود اسمی بانک ها و با توجه به نرخ تورم سالانه منفی می باشد و قطعا با نرخ ۱۲ درصد نرخ بهره حقیقی بسیار منفی تر خواهد بود و لذا کمک مناسبی به مشاغل آسیب دیده است.   

مدیران عامل بانک ها نیز ضمن ارایه پیشنهادات و نظرات خود در این خصوص بر حمایت حداکثری بانک ها از این طرح تاکید و اعلام کردند نظام بانکی کشور تمام توان خود را برای پشتیبانی از اقشار آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا به کار خواهند گرفت.