۰ نفر

نتایج نظرسنجی بزرگ اقتصادآنلاین

همتی چهره اقتصادی سال98/ رای بیش از ۸۱درصد مخاطبان به رییس‌کل

۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۴۱
کد خبر: 426533
همتی چهره اقتصادی سال98/ رای بیش از ۸۱درصد مخاطبان به رییس‌کل

مخاطبان اقتصادآنلاین در یک نظرسنجی که همزمان در شبکه‌های اجتماعی این پایگاه در تلگرام، توییتر و اینستاگرام منتشر شد؛ رییس کل بانک مرکزی را به عنوان چهره اقتصادی سال98 انتخاب کردند.

اقتصادآنلاینصبا نوبری؛ سال 98 سالی سخت برای اقتصاد ایران بود و مسئولان هریک از بخش‌های اقتصادی کشور با چالش‌های زیادی از نوسانات قیمت ارز گرفته تا افزایش قیمت بنزین و  گسترده‌تر شدن تور تحریم‌ها رو به رو بودند.

در همین راستا پایگاه خبری اقتصادآنلاین در روزهای پایانی سال 98 نظرسنجی در شبکه‌های اجتماعی خود برگزار کرد و از مخاطبان خود خواست تا چهره اقتصادی سال 98 را از بین تمام اعضای اقتصادی کابینه با توجه به عملکردشان در سالی که گذشت انتخاب کنند.

عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی، محمد شریعتمداری وزیر امور کار و تعاون اجتماعی، محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گزینه‌های این نظرسنجی بودند.

همتی با اختلاف در صدر قرار گرفت

در تلگرام و توییتر اقتصادآنلاین بیش از 30 هزار نفر از مخاطبان در این نظرسنجی شرکت کردند که رییس کل بانک مرکزی با کسب 81 درصد بهترین عملکرد را در بین مردان اقتصادی کابینه کسب کرد. با توجه به تعداد بالای شرکت‌کنندگان و نیز عدم وجود جهت سیاسی در مجموعه اقتصاد آنلاین نتایج این نظرسنجی را شاید بشود به عموم جامعه هم تعمیم داد.

پس از همتی اما هیچکدام از اعضای کابینه نتوانستند دو رقمی شده و همگی زیر ۱۰ درصد آرا را بدست آورند و دژپسند با 8 درصد، رحمانی و نوبخت هر یک با 4 درصد و محمد شریعتمداری با 2 درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

در اینستاگرام اقتصاد آنلاین هم 400 نفر در این نظرسنجی شرکت کردند که 87 درصد آن‌ها رییس کل بانک مرکزی را به عنوان بهترین مرد اقتصادی کابینه درسال 98 انتخاب کردند و هیچ یک از سایر وزرا نتوانستند به اندازه انگشتان دو دست نظر مردم را بدست بیاورند.

به این ترتیب نتایج نشان داد که رییس کل بانک مرکزی در سال 98 بهترین عملکرد را در اقتصاد کشور داشته است و شاید بزرگترین دلیل این انتخاب حضور پررنگ همتی در بازار ارز از روزهای ابتدایی سال 98، کنترل نرخ ارز با وجود تحریم‌ها و تنگناهای اقتصادی کشور و ارائه گزارش مستمر و پاسخگویی به مردم بوده است.

باید دید با توجه به اینکه رییس بانک مرکزی اعلام کرده است که شعار سال یعنی جهش تولید را چارچوب اقدامات بانک مرکزی در سال 99 قرار خواهد داد آیا می‌تواند همچنان رضایت مردم را از عملکرد خود در همین سطح بالا نگه دارد یا خیر؟