۰ نفر

​اهمیت درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک صادرات در ارائه خدمات غیر حضوری

۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۰۶
کد خبر: 426422
​اهمیت درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک صادرات در ارائه خدمات غیر حضوری

بانک صادرات ایران با فراهم کردن امکان ثبت درخواست اینترنتی درگاه‌های پرداخت، دامنه خدمات غیرحضوری بانکداری الکترونیک را گسترده‌تر کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بانک صادرات، تکمیل فرم درخواست دریافت درگاه پرداخت اینترنتی این بانک علاوه بر مراجعه به شعب، به صورت غیر حضوری از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی: ipg.bsi.ir امکان‌پذیر است و فعالان اقتصادی و دارندگان شبکه‌های کامل فروش و توزیع در کشور می‌توانند با استفاده از درگاه‌های پرداخت اینترنتی (IPG) بانک صادرات ایران، امکانات گسترده‌ای در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

پرداخت اینترنتی نوعی پرداخت الکترونیکی است که از طریق آن دارندگان کلیه کارت‌های بانکی عضو شتاب می‌توانند با استفاده از مشخصات کارت بانکی خود شامل شماره کارت، رمز دوم پویا برای تراکنش‌های بالای صد هزار تومان، تاریخ انقضاء و کد اعتبار سنجی (CVV٢) نسبت به خرید از وب‌سایت‌های اینترنتی فروشنده کالا یا خدمات اقدام نمایند.

درگاه پرداخت اینترنتی سیستم واسط میان فروشگاه اینترنتی و شبکه بانکی است که تراکنش‌های خرید کاربران اینترنتی یا مشتریان فروشگاه پذیرنده از طریق آن به شبکه بانکی ارسال می‌‌شود.

امکان تسهیم و واریز مبالغ تراکنش‌ها به چند حساب مختلف و با درصدهای مورد نظر متقاضی، امکان پرداخت قبوض خدمات شهری(آب، برق، گاز، تلفن و …) و خرید شارژ مستقیم سیم کارت های اعتباری اپراتورهای تلفن همراه(همراه اول، ایرانسل و رایتل) و امکان ارائه خدمات ویژه نظیر دسترسی به ریزتراکنش‌ها به مشتریان خاص از طریق صورتحساب ویژه بانک صادرات ایران از خدمات متنوع و در دسترس این خدمت بانکی است.

داشتن حساب در بانک صادرات ایران، دارا بودن وب سایت آماده جهت فروش اینترنتی (‌چرخه کامل فروش)،

اخذ نماد اعتماد الکترونیکی از طریق وب سایت www.enamad.ir و وجودIP معتبر (IP Valid) برای وب سایت پذیرنده از شرایط لازم برای استفاده از این خدمت است. همچنین امکان دریافت نماد اعتماد الکترونیکی از طریق سایت مذکور و استفاده از ظرفیت شرکت پرداخت الکترونیک سپهر (پاس) نیز امکان‌پذیر است.

در استفاده از این درگاه‌ها، هیچ هزینه و کارمزدی از متقاضی (پذیرنده اینترنتی) دریافت نمی‌شود.

بنابر دستور بانک مرکزی ج.ا.ا واریز مبالغ تراکنش‌های اینترنتی به صورت یکبار در روز و در صبح روز بعد (اولین سیکل پایای روز بعد) انجام می‌پذیرد. وجوه ناشی از تراکنش‌های درگاه پرداخت اینترنتی به صورت سر جمع به حساب پذیرنده واریز می‌شود.

متقاضیان استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی بانک صادرات می‌توانند علاوه بر تکمیل فرم درخواست درگاه پرداخت اینترنتی به صورت حضوری از طریق شعب بانک صادرات ایران، با مراجعه به وب سایت بانک و فعال کردن درگاه پرداخت اینترنتی با همکاری متقاضی، بانک صادرات ایران و شرکت «پاس» از این ظرفیت استفاده کنند.

سقف پرداخت‌های اینترنتی در این درگاه‌ها، در مورد کارت‌های بانکی صادره بانک صادرات محدودیتی نداشته و درمورد کارت‌های سایر بانک‌ها مطابق با شرایط و قوانین بانک صادر کننده کارت عمل می‌شود. شایان ذکر است بنابر الزام شاپرک سقف مبلغ هر تراکنش خرید ٥٠٠ میلیون ریال است.