۰ نفر

​اولین «گواهی قدمت و ثبت در خاطرات جمعی» یونسکو در نظام بانکی کشور به بانک صادرات ایران اعطا شد

۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۱۸
کد خبر: 425712
​اولین «گواهی قدمت و ثبت در خاطرات جمعی» یونسکو در نظام بانکی کشور به بانک صادرات ایران اعطا شد

«گواهی قدمت و ثبت در خاطرات جمعی» سازمان جهانی یونسکو برای اولین بار در نظام بانکی کشور به بانک صادرات ایران اعطا شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، «گواهی قدمت و ثبت در خاطرات جمعی» سازمان جهانی یونسکو طی مراسمی با حضور، حجت‌اله ایوبی، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو و حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران، اعضای هیئت‌مدیره و مدیران ارشد بانک، برای اولین بار در نظام بانکی کشور به بانک صادرات ایران اعطا شد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به اینکه نگاه یونسکو به بانک صادرات ایران یک ثروت برای این بانک محسوب می‌شود، گفت: دریافت این گواهی از سوی سازمان یونسکو برای همه کارکنان بانک صادرات ایران مایه افتخار است.

حجت‌اله صیدی افزود: در دنیای مدرن در کنار هنر و معماری، بنگاه‌های اقتصادی نیز به نماد کشورها تبدیل شده‌اند. حرکت بزرگی که یونسکو در ایران آغاز کرده، باعث می‌شود تا بنگاه‌های اقتصادی بزرگ، که زیرساخت‌های اقتصادی کشور را نیز تشکیل می‌دهند، در دنیا بیشتر شناخته شوند. این اتفاق برای کشور تبعات مثبتی در حوزه اقتصاد دارد و برای بانک صادرات ایران ثروت بزرگی است. امید داریم بتوانیم در حد شأن یونسکو، به فعالیت‌های بشردوستانه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بانک صادرات ایران ادامه دهیم و نمونه باشیم.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو نیز در آیین اعطای این گواهی با بیان اینکه بانک صادرات ایران در کنار یک سازمان جهانی ایستاده و پیشگامی آن در عرصه جهانی بسیار مهم خواهد بود، گفت: این همکاری برای ما باعث خوشحالی و افتخار است. بانک صادرات ایران از جمله مجموعه‌هایی است که یونسکو با خیال راحت این گواهی را به آن اعطا کرده و از اینکه توانسته‌ایم کمک کنیم تا مردم ایران سرمایه‌ها و دارایی‌‌هایشان را بهتر بشناسند، مایه خوشحالی است.

حجت‌اله ایوبی افزود: گاهی مردم نمی‌دانند که در این کشور چه تلاش‌هایی صورت گرفته و چه سرمایه‌هایی وجود دارد. وجود یک سیستم بانکی با این قدمت و مورد اعتماد، خود گواهی است که ما کشور متمدنی داریم و این چنین تمدنی می‌تواند سرمایه‌هایی مانند بانک صادرات ایران بیافریند.

حمید تاجیک، رئیس هیئت‌مدیره بانک نیز در رابطه با اهمیت دریافت این گواهی برای بانک صادرات ایران گفت: بانک صادرات ایران به دلیل قدمت، اصالت برند و جایگاهی که در نظام اقتصادی کشور دارد، شایسته دریافت این گواهی ارزشمند شناخته شده است.

وی افزود: از ظرفیت این گواهی در شعب خارج از کشور می‌توان برای تعالی سازمانی و ارتقای سرآمدی بانک استفاده کرد.

در آیین اعطای «گواهی قدمت و ثبت در خاطرات جمعی» یونسکو به بانک صادرات ایران، قدمت و تاریخ رسمی آغاز فعالیت، شهرت، برند و رضایت‌مندی مشتریان و مردم از خدمات، از جمله مهم‌ترین موارد مورد تایید کمیسیون ملی یونسکو عنوان شد که با اصالت‌سنجی اسناد و تاکید بر حسن تعهد  اجتماعی برند، این گواهی به بانک صادرات ایران اعطا شده است.

کمیسیون ملی یونسکو در جهت تحقق اهداف خود، حفظ ارزش‌های فرهنگی و ارج نهادن به فعالیت‌های مستمر و دامنه‌دار اقتصادی که در اشاعه فرهنگ می ‌آفرینند، ثبت قدمت کسب و کارها و برندهای دارای حسن سابقه تاریخی را در قالب گواهی قدمت در دستور کار قرار داده است. هدف از اعطای این گواهی ایجاد هویت جهانی و ملی برای کسب و کارها و ارزش‌هایی است که بنگاه‌های کوچک و بزرگ در طول سالیان متمادی حضور در عرصه کار و کارآفرینی به وجود آورده‌اند و با حضور خود در حافظه اجتماعی مردم حک شده ‌اند. این گواهی به بنگاه‌هایی تعلق می‌گیرد که بیش از دو نسل (۴۰ سال) به فعالیت اقتصادی مشغول هستند.

10