۰ نفر

رئیس کل بانک مرکزی:

پر ریسک بودن بازار ارز برای سرمایه‌گذاری/ نگران هجوم نقدینگی به بازار ارز نیستیم

۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۲۹
کد خبر: 422580
پر ریسک بودن بازار ارز برای سرمایه‌گذاری/ نگران هجوم نقدینگی به بازار ارز نیستیم

رئیس کل بانک مرکزی ریسک بازار ارز برای سرمایه گذاری را بالا دانست و تاکید کرد با وجود مدیریت بانک مرکزی نگران هجوم نقدینگی به بازار ارز نیستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، در اینستاگرام خود نوشت: در مورد تصمیم هیئت مدیره محترم بورس برای محدودسازی دامنه نوسان و تدبیر وزیر محترم اقتصاد چند نکته را تأکید می‌کنم:

۱) از دغدغه ریاست محترم سازمان بورس و نیز تلاش‌های ایشان برای مدیریت بازار در شرایط حساس کنونی اقتصاد به عنوان یک عضو شورای عالی بورس قدردانی می‌کنم.
۲) نظرات کارشناسان بازار سرمایه و سایر بازارهای مالی در دو روز گذشته علیرغم تنوع، سازنده و قابل تقدیر بود.
۳) ارجح این است که اینگونه تصمیمات مهم در شورای عالی بورس نیز طرح و با بررسی همه ابعاد آن و در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور اتخاذ شود.
۴) یکی از راهکارهای مدیریت روند بازار سرمایه استفاده دولت از فرصت عرضه اولیه سهام شناور شرکت‌های مهم است. اقبال به بازار سرمایه را نیک پنداریم و با افزایش عرضه سهام عمق بیشتری به آن بدهیم.
۵) نکات مطرح شده به نقل از من در خصوص نگرانی از هجوم نقدینگی به بازار ارز و ... را تأیید نمی‌کنم. و باز هم تأکید می‌کنم بازار ارز با حضور و مدیریت بانک مرکزی همچنان ریسک بالا برای سرمایه‌گذاری دارد.

photo_2020-03-06_16-06-00