۰ نفر

رئیس کل بانک مرکزی:

آمریکا، علی رغم تحمیل فشارهای اقتصادی نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند/ ثبات نسبی شاخص‌های مهم اقتصاد کلان

۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۳۳
کد خبر: 416302
آمریکا، علی رغم تحمیل فشارهای اقتصادی نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند/ ثبات نسبی شاخص‌های مهم اقتصاد کلان

رئیس کل بانک مرکزی در اینستاگرام خود نوشت: عده‌ای تلاش می‌کنند تا شرایط اقتصادی کشور را وخیم و آینده سخت‌تری را ترسیم کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در اینستاگرام خود نوشت: امروز، 22بهمن ۹۸، در چهل و یکمین سالگرد انقلاب، شاهد حضور پرشور مردم در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی بودم. علیرغم تمامی مشکلات و سختی های اقتصادی و آسیب خوردن رفاه قشر عظیمی از مردم، همچنان شاهد حضور پر قدرت، عمدتا، همین بخش از مردم، در دفاع از انقلاب هستیم. آمریکا و متحدینش، علی رغم تحمیل فشارهای مضاعف اقتصادی، به یمن مقاومت و ایستادگی مردم، نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند.

به عنوان یکی از مسئولین اقتصادی، قبول دارم که، با وجود تلاش و فعالیت مداومی که داریم، به علت سنگینی فشار تحریم های ظالمانه و نیز ساختار نامناسب اقتصاد و برخی ناهماهنگی های داخلی، خصوصاً زیاده‌خواهی و رانت جویی گروهی از افراد جامعه که منافع خود را در ملتهب نگهداشتن بازارها می بیند، آن گونه که باید و شاید، نتوانسته‌ایم در شان ملت بزرگ ایران نتیجه بگیریم.

با این که، عده‌ای تلاش می‌کنند تا شرایط اقتصادی کشور را وخیم و آینده سخت‌تری را ترسیم کنند، اما، با تدابیر اتخاذ شده، بر اساس داده های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شاخص های مهم اقتصاد کلان از قبیل رشد بخش غیر نفتی، تورم و سایر متغیرها همگی خبر از ثبات نسبی و روند بهبود تدریجی اوضاع و خروج اقتصاد از رکود دارند. و این در مقایسه با آنچه دشمنان دنبال آن بودند و تصور آن را داشتند فوق العاده است. قطعا تداوم حضور و پایداری مردم، پشتیبانی مهم و قوت قلبی است برای تلاش مضاعف و مسئولین.

photo_۲۰۲۰-۰۲-۱۱_۱۴-۰۶-۲۱