۰ نفر

با مشارکت بانک مهرایران؛

اهدای ۳۰خانه به مددجویان سیل زده گلستان

۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۳۴
کد خبر: 415596
اهدای ۳۰خانه به مددجویان سیل زده گلستان

مراسم متمرکز اهدای واحدهای مسکونی بانک قرض الحسنه مهر ایران برای مددجویان سیل زده گلستانی و تجلیل از کارآفرینان برتر طرح های اشتغالزایی ایجاد شده از محل تسهیلات این بانک برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به مناسبت دهه فجر برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرپرست کمیته امداد گلستان در این مراسم، گفت: ۳۰ خانوار مناطق سیل زده گلستان با مشارکت بانک قرض الحسنه مهر ایران در ایام الله دهه فجر خانه دار شدند.
عیسی بابایی با اشاره به افتتاح ۲۷۱ واحد مسکونی سیل زدگان گلستانی در دهه فجر امسال، افزود: این نهاد با همت و تلاش امدادگران، خیران و مسئولان توانست با توجه به ضرورت ساخت منازل مسکونی مددجویان آسیب دیده از سیل قبل از برودت هوا، تعمیرات ۲۵۵۷ منزل مسکونی خسارت دیده را به پایان برساند.
وی تصریح کرد: ۱۰۷۰ واحد مسکونی مناطق سیل زده علاوه بر تسهیلات بنیاد مسکن و کمک های بلاعوض کمیته امداد با جذب کمک خیران و مشارکت سایر نهادها از جمله بانک قرض الحسنه مهر ایران با تلاش شبانه روزی به مرحله بهره برداری رسیده است.
بابایی تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان گلستان با کمک ۶۰۰ میلیون تومانی در ساخت ۳۰ واحد مسکونی سیل زدگان مشارکت کرد.
وی با اشاره به مشارکت موسسات و بانکها در ساخت مسکن مددجویان سیل زده گلستانی، گفت: ۲۸۸ واحد مسکونی با کمک سه میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومانی بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک سپه، شرکت گلرنگ، موسسات خیریه بوتراب و ثامن الائمه و مسجد جامع گرگان برای خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان درحال ساخت است.
وی با اشاره به سیاست های کمیته امداد در توانمند سازی مددجویان برای کسب درآمد پایدار، افزود: در سال جاری با افزایش دو و نیم برابری تسهیلات اشتغال، اعتباری بالغ بر ۱۷۷ میلیارد تومان، برای خودکفایی و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان اختصاص یافته است.
بابایی بیان کرد: درسال جاری تاکنون ۳۲۹۷ طرح اشتغالزایی با اعتبار ۱۲۵ میلیارد و ۶۱۴ میلیون تومان برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اجرا شده است.
وی گفت: این نهاد در سال ۹۸ توانسته با بهره گیری از ظرفیت راهبران شغلی، ۳۰۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد را توانمند و به درآمد پایدار برساند.
سرپرست کمیته امداد گلستان خاطرنشان کرد: بانک مهرایران در سال ۹۸ با اعطای ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد مشارکت خوبی در توانمندسازی وخودکفایی ۳۲۰ خانوار نیازمند داشته است.