۰ نفر

عملکرد بانک تجارت در استان گلستان حرفه‌ای و قابل تقدیر است

۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۲۲:۳۸
کد خبر: 414820
عملکرد بانک تجارت در استان گلستان حرفه‌ای و قابل تقدیر است

شرکت کانسار خزر از جمله مجموعه‌های فعال در استان گلستان است که در زمینه اکتشاف و فرآوری ید فعالیت می‌کند و نقش مهمی در این زمینه در کشور دارد. این شرکت از مشتری‌های پرسابقه بانک تجارت است.

به گزارش اقتصادآنلاین، گفت‌وگو با منصور خواجه عضو هیات‌مدیره «شرکت کانسار» خزر داشته را در ادامه می‌خوانید؛

در ابتدا شرکت کانسار خزر را معرفی کنید و بفرمایید از چه سالی فعالیت خود را آغاز کرد؟

شرکت کانسار خزر در سال 1383 با هدف اکتشاف و استخراج شورابه‌های معدنی و فرآوری ید و درحاشیه جنوب شرقی دریای خزر تاسیس شده است. در این راستا پس از پایان عملیات اکتشاف وجود ید در شورابه‌های محدوده معدن به اثبات رسید و کارخانه فرآوری ید درمعدن ید اینچه در استان گلستان احداث و بهره‌برداری از آن در اواخر سال 1387 آغاز شد.

این شرکت چه ویژگی‌هایی دارد و در مسیر فعالیت خود به چه موفقیت‌هایی دست یافته است؟

ید تولیدی شرکت کانسار خزر، در واحدهای دارویی، شیمیایی و پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروز شرکت کانسار خزر علاوه بر تأمین ید مورد نیاز کشور، محصول خود را به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می‌کند. به دلیل کمبود منابع ید در جهان، فقط 8 کشور، این ماده معدنی استراتژیک را تولید می‌کنند. شرکت کانسار خزر موفق به استقرار سیستم مدیریت کیفیت، بر اساس استانداردهای متعدد بین‌المللی شده است.

در سال 1397، معدن اینچه 2 و واحد فرآوری آن توسط ریاست محترم جمهور افتتاح شد که این نشان از اهمیت این صنعت دارد. با اضافه شدن فعالیت این مجموعه معدنی- صنعتی، جمهوری اسلامی ایران در رتبه پنجم تولید ید جهان قرار دارد.

از نقش و کارکرد این مجموعه در زمینه اشتغال و کارآفرینی در استان گلستان بگویید.

در حال حاضر ما 250 نفر نیرو داریم که به صورت مستقیم با شرکت همکاری دارند. به صورت غیرمستقیم نیز بالغ بر 400 نفر با کانسار خزر همکاری می‌کنند که این اعداد و ظرفیت با توسعه شرکت و برنامه‌های آتی گسترش خواهد یافت.

شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌ها چه تاثیری بر فعالیت کانسار خزر داشته است؟

در هر صورت این شرایط بیشترین تاثیر را در بخش صنعت وارد کرده است. سخت شدن مسیر صادرات و فروش و بالا رفتن هزینه‌های مرتبط با خرید قطعات مورد نیاز از جمله عوارض تحریم‌هاست.

البته این شرایط به نوعی باعث شده تا از توان داخل بیش از پیش استفاده کنیم و سراغ ظرفیت‌ها برویم و توانمندی‌های موجود در کشور را شناسایی کنیم.

در این شرایط بانک تجارت چه نقشی برای تسهیل امور مرتبط با تولید و دیگر فعالیت‌های کانسار خزر داشته است؟

خوشبختانه بانک تجارت همراه بسیار خوبی برای مجموعه ما بوده است. هر زمانی که نیاز به تسهیلات داشته‌ایم در کوتاه‌ترین زمان و با مدیریت با ارزش بانک، فراهم شده است. همین عملکرد متمایز و ممتاز بانک تجارت باعث شده است تا از رفتار حرفه‌ای مدیران و پرسنل بانک تجارت رضایت داشته باشیم که قابل تقدیر است.

چه توصیه یا پیشنهادی به بانک تجارت دارید؟

بانک تجارت در استان گلستان در مقیاس کشوری نیازمند توسعه و گسترده‌تر شدن است. اگر اختیارات بیشتری برای این مجموعه در استان بوجود آید طبیعتا، شاهد توسعه و افزایش روابط کاری و مالی خواهیم شد.