۰ نفر

مدیر عامل بانک ایران زمین:

موضوع امنیت یکی از شاخص‌های مهم اعتماد مشتری به بانک است

۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸
کد خبر: 412241
 موضوع امنیت یکی از شاخص‌های مهم اعتماد مشتری به بانک است

مدیرعامل بانک ایران زمین، با اشاره به موضوع فعال سازی رمزهای پویا برای ارتقاء امنیت در تراکنش های بدون کارت گفت: موضوع امنیت یکی از شاخص های مهم اعتماد مشتریان به بانک خود است، و تلاش های بانک مرکزی و بانکها در راستای معرفی رمزهای پویا هم، در همین راستا تعریف شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین در خصوص نگرانی های ایجاد شده در جامعه در مورد امنیت تراکنش های بانکی اظهار داشت: در دنیای امروز مجرمان سایبری در حال استفاده از روش های پیچیده ای برای سوء استفاده از مشتریان بانکها هستند و در مقابل بانک ها نیز همواره در حال ارتقای سیستم های خود و همچنین معرفی روشهای جدید امنیتی به مشتریان خود هستند..

پورسعید افزود: یکی از روش های جدیدی که بانک های کشور در حال حاضر به مشتریان خود عرضه کرده اند، استفاده از رمزهای پویا است، که مشتریان می توانند با مراجعه به شعب بانک ها و یا با استفاده از روش هایی که توسط بانک ها معرفی شده از این امکان استفاده کنند.

مدیر عامل بانک ایران زمین، شتاب رشد در ابزارها و اپلیکیشن های دیجیتال را از چالش های امنیتی عنوان کرد و افزود: امروز ترکیبی از برنامه های پرداخت از طریق بانک ها، فین تک ها و استارتاپ ها در اختیار مشتریان قرار گرفت که گاهاً مشتری بدون در نظر گرفتن مباحث امنیتی اقدام به نصب این برنامه ها از منابع غیر قابل اعتماد می کند و این امر ریسک سرقت اطلاعات را افزایش می دهد، موجب دسترسی سارقین به اطلاعات مهم بانکی مشتریان می شود.

وی با اشاره به روش های مختلفی که می توان امنیت پرداخت های اینترنتی را افزایش داد گفت: حفظ اطلاعات بانکی اولین گام در جهت جلوگیری از سوء استفاده های بانکی است. همچنین رمزهای پویا که اخیرا به مشتریان بانکی از سوی بانک ها عرضه شده نیز روش دیگری است که امنیت را افزایش و دست سارقین را ازحساب های بانکی کوتاه می کند.

پورسعید افزود: برای مقابله با این تهدیدهای دائم، بانک ها و موسسات مالی همواره الگوهای جدیدی را برای امنیت مشتریان خود ارائه می کنند. مطمئنا رمزهای پویا در آینده با توجه به نیازهای شبکه بانکی و مشتریان و تهدیدهای جدید توسعه خواهد یافت.

وی در پایان از مشتریان محترم در خواست نمود به جهت ارتقاء امنیت هرچه سریعتر نسبت به نصب و راه اندازی رمزهای پویای خود اقدام کنند.