۰ نفر

رئیس کل بانک مرکزی:

ادعای افزایش تحریم‌ها یک طبل توخالی است/ بازار ارز به تخلیه شوک‌های سیاسی ادامه می‌دهد

۱۸ دی ۱۳۹۸، ۲۲:۳۰
کد خبر: 408217
ادعای افزایش تحریم‌ها یک طبل توخالی است/ بازار ارز به تخلیه شوک‌های سیاسی ادامه می‌دهد

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه بازار ارز همچنان با آرامش به تخلیه شوک‌های سیاسی خود ادامه می‌دهد گفت: مردم نیز دریافته‌اند که نباید دارایی خود را در معرض ریسک آن قرار دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در توئیتی نوشت: رویدادهای چند روز اخیر، چهره دهشتناک و بی رحم آمریکا را بیش از پیش نشان داد، ولی همزمان ثابت کرد که مقاومت و دلیری ملت ایران، توطئه همه جانبه و فشار حداکثری را به شکست کشیده است. ادعای افزایش تحریم ها نیز یک طبل تو خالی است که حتی خودشان نیز باور ندارند و نشانه مهمی است از اینکه، آنچه تاکنون کرده‌اند با شکست مواجه شده است.

بانک مرکزی، در خط مقدم جبهه مقاومت اقتصادی، با کمک دولت و سایر ارکان نظام، شرایط را به گونه‌ای مدیریت کرده است که خنثی شدن تلاش های آمریکا در فشار حداکثری گواه آن است.

بانک مرکزی، با قدرت بیشتر و با تدبیر لازم تلاش خود را برای خنثی سازی هرگونه تلاش برای بی ثباتی بازارها خواهد کرد.

اطمینان دارم، مدیریت علمی و دقیق بازارها تا کنون موفق بوده و لذا با ما قوت ادامه پیدا خواهد کرد.

بانک مرکزی سیاست های پولی و ارزی مورد نظر خود برای کمک به رشد اقتصادی و کنترل تورم را در ادامه سال جاری و سال آینده عملیاتی می‌کند.

لایحه بودجه ابزارهای مناسبی را برای تحقق این اهداف پیش‌بینی کرده است و این اقدامات کمک لازم به کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی را خواهد کرد.

همانگونه که قبلاً اعلام کردم، بازار ارز همچنان با آرامش به تخلیه شوک های سیاسی خود ادامه می دهد و مردم عزیز نیز دریافته اند که نباید اجازه سودجویی به فرصت طلبان در این بازار بدهند و دارایی خود را در معرض ریسک آن قرار دهند.