۰ نفر

مدیر عامل پست بانک خبر داد:

صدور حکم برای ۳۹متخلف بانکی/ پست بانک هیچ اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته است

۸ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۵۸
کد خبر: 405636
صدور حکم برای ۳۹متخلف بانکی/ پست بانک هیچ اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته است

مدیرعامل پست بانک خبر داد: ۳۹نفر از کسانی که در سال ۱۳۹۰تخلفاتی را در بانک مرتکب شدند حکم گرفتند و هیچ کدام در حال حاضر در بانک مشغول به خدمت نیستند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، بهزاد شیری عصر امروز در نشست خبری به مناسبت ۲۴امین سالگرد تاسیس این برگزار شد گفت: نسبت مطالبات به مصارف در پایان سال گذشته ١٥ درصد بود که در ٩ ماهه سال جاری به ۹.۸ درصد کاهش یافته و برنامه داریم که تا پایان سال نیز آن را به رقم ۷.۷ درصد برسانیم.

مدیرعامل پست بانک گفت: در ٩ ماهه امسال ١٦٩ میلیون یورو در قالب ٥٣٩ حواله ارزی صادر شده است و پست بانک در این مدت ۴۰۵۸ ضمانت‌نامه به مبلغ ۴۸۰۶ میلیارد ریال صادر کرده است.

شیری با تاکید بر اینکه در ۹ ماهه سال جاری سپرده‌های کل در این بانک ۴۰ درصد رشد داشته است، افزود: نسبت مصارف و تسهیلات پست بانک نیز در این مدت ٢٣درصد داشته است که عمده آن برای تامین سرمایه در گردش در مناطق روستایی اختصاص یافته است.

شیری در خصوص ترکیب خودپردازهای این بانک در کشور گفت: پست بانک در مجموع ۲۹۵۳ دستگاه خودپرداز دارد که بیش از ٧٢ درصد آن در مناطق روستایی قرار دارد و سهم این بانک در تعداد پایانه‌های فروش در مناطق روستایی نیز حدود ٥٧ درصد است.

مدیرعامل پست بانک با بیان اینکه در ۹ماهه سال جاری، قیمت تمام‌شده پول در این بانک ٢٤ درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: هزینه تجهیز منابع ما نیز در این مدت ١٥ درصد و هزینه غیرعملیاتی نیز ٣٣ درصد کاهش داشته‌اند.

شیری با بیان اینکه سهام پست بانک در سال گذشته تنها ١٣ درصد رشد داشت، تصریح کرد: امسال قیمت سهام ما رشدی ١٩٥ درصدی را تجربه کرده است.

شیری در رابطه با تسهیلات پرداختی این بانک یادآور شد: در یک سال و نیم گذشته بیش از ۱۵هزار میلیارد ریال تسهیلات ۴.۵ درصد به طرح‌های روستایی و عشایری تسهیلات پرداخته کردیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت ۵۴درصد سهام این بانک را در اختیار دارد، ادامه داد: ٢١ درصد سهم پست بانک در اختیار افراد حقیقی و حقوقی در بورس و ٢٥ درصد نیز در اختیار سهامداران عدالت قرار دارد.

به گفته مدیرعامل پست بانک ایران، این بانک هیچ‌گونه اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته است.

وی همچنین درخصوص برداشت غیرمجاز تعدادی از کارکنان این بانک در سال ۱۳۹۰ که اخبار آن به تازگی منتشر شده است، گفت: پرونده این موضوع در مراجع قضایی در حال بررسی است و ۳۹ نفر در این باره حکم گرفته‌اند که برخی از آن‌ها در زندان هستند و برخی نیز انفصال از خدمت گرفته‌اند.

به گفته شیری هیچ‌کدام از متخلفان این پرونده اکنون در این بانک مشغول خدمت نیستند، برخی از آن‌ها فراری هستند و دستگاه قضا نیز نتوانسته آن‌ها را پیدا کند.

وی افزود: برخی تخلفات مربوط به باجه‌های پست بانک و بخشی نیز مربوط به کارکنان بوده و با وجود اینکه با جدیت به دنبال احقاق حقوق خود بوده‌ایم، اما هنوز نتوانستیم این مبلغ را به بانک برگردانیم.