۰ نفر

وزیر اقتصاد در بازدید از توانمندی‌های حوزه فناوری اطلاعات:

بانک ملت همیشه در حوزه ریسک، پیشتاز نظام بانکی کشور بوده است

۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۷
کد خبر: 389115
 بانک ملت همیشه در حوزه ریسک، پیشتاز نظام بانکی کشور بوده است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با همراهی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک ملت از توانمندی های این بانک در حوزه فناوری اطلاعات بازدید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، فرهاد دژپسند در این بازدید اظهار داشت: بانک ملت به عنوان یکی از بانک های خصوصی شده و پیشتاز در پذیرش ریسک، با استمرار و افزایش تلاش های علمی و پژوهشی و فعالیت های نوآورانه، می‌تواند بستری مناسب برای اجرای کارآمد سیاست های پولی و مالی کشور فراهم سازد.

وی با اشاره به آشنایی خود با فعالیت های این بانک از سالیان گذشته، تاکید کرد: یکی از ویژگی های شاخص بانک ملت در نظام بانکی کشور این است که همیشه در حوزه ریسک پذیری پیشتاز بوده و هست.

دژپسند با تاکید بر این نکته که بانک ملت ریشه و پایه های قوی دارد، تصریح کرد: این ویژگی باعث شده است که این بانک بتواند فعالیت ها و کارهای شاخصی را انجام دهد و در راهی که در پیش گرفته است شاخص باشد و در عین حال، انتظارات و توقعات بیرونی را هم افزایش داده است.

وی با بیان این نکته که بانک ملت در زمینه کاهش هزینه ها، تعدیل شعب، اعطای تسهیلات و ... بسیار خوب عمل کرده است و این موارد جزو نقاط قوت این بانک خصوصی شده محسوب می شود، اضافه کرد: خوشبختانه بانک ملت در زمینه فناوری اطلاعات و بانکداری دیجیتال رتبه خوبی دارد و شرکت های زیرمجموعه آن به جایگاهی رسیده اند که می توانند مورد توجه رقبا قرار گیرند.

دژپسند با اشاره به این نکته که بانکی در مسیر بلوغ است که هم ابزارها و روش ها و هم خدمات بانکی را نو کند، ادامه داد: در بانکداری هوشمند فقط ابزارها،نوین نمی شوند بلکه خدمات نیز تغییر پیدا می کنند و نو می شوند. به عبارت دیگر رابطه انسان و خدمات بانکی و تکنولوژی ها کاملا تغییر می کند.

دژپسند ادامه داد: بانکداری هوشمند، بسیار فراتر از بانکداری دیجیتال است و فقط ابزارها و تکنولوژی نیست که در آن تغییر می کند، بلکه سرویس ها و خدمات به مشتریان و میزان رابطه  انسان با سیستم بانک نیز تحول پیدا می کند.

وی با بیان این نکته که بانک ملت با وصل کردن خود به منابع علمی، دانشگاه های داخلی و خارجی می تواند خود را بیمه کند، اظهار داشت: این موضوع از دو راه امکان پذیر است یکی ارتباط مستمر با دانشگاه ها و استفاده از بهترین نتایج علمی و پژوهشی آنها و دیگر برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان در خارج از کشور.

دژپسند تاکید کرد: بانک ملت با عمل به این توصیه ها در آینده ای نزدیک، مثال زدنی خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در پایان بازدید خود با نوشتن جملاتی، دفتر یادبود بانک ملت را امضا کرد.

مدیرعامل بانک ملت خبر داد:طراحی 23 کلان پروژه و 126 پروژه در زمینه بانکداری دیجیتال

محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت نیز در سخنانی با اشاره به تشکیل کمیته ای در این بانک برای تهیه نقشه راه بانکداری دیجیتال، اظهار داشت: زیرساخت های موردنظر برای استقرار این نوع بانکداری پیش بینی شده و برای 6 ستون اصلی بانکداری دیجیتال، پروژه تعریف شده است.

وی از طراحی 23 کلان پروژه و 126 پروژه در زمینه بانکداری دیجیتال خبر داد و افزود: آموزش این نوع بانکداری نیز در سطح مدیران و کارکنان صف و ستاد بانک شروع شده است و تا پایان آذرماه، نقشه راه بانکداری دیجیتال بانک ملت به عنوان نخستین بانک در کشور، رونمایی خواهد شد.

بیگدلی در عین حال پروژه Core2را از یکی از زیرساخت های اصلی بانکداری دیجیتال در بانک ملت خواند و یادآور شد: فاز نخست این پروژه با 20 محصول به بهره برداری رسیده است و در سال 99 به صورت کامل عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل بانک ملت  به تدوین سند چشم انداز افق 1400 بانک ملت در ابتدای سال 97 اشاره کرد و گفت: این سند که به عنوان راهنمایی برای پیشبرد اهداف بانک ملت مطرح است، در 9 محور تدوین شده که یکی از آنها بانکداری دیجیتال است و خوشبختانه بانک ملت طبق برنامه حرکت کرده و به نتایج خوبی هم دست یافته است.

وی  با اشاره به این نکته که از روز نخست تصدی مسوولیت مدیریت عاملی بانک ملت، شفاف سازی را در اولویت کاری خود قرار داده است، تصریح کرد: این شفاف سازی نتایج خوبی را  برای این بانک در پی داشته است. وی با بیان این نکته که بانک ملت در دو سال گذشته، هیچ گونه سود واهی را شناسایی نکرده است، اضافه کرد: حتی در بحث تسعیر نرخ ارز نیز اجازه تسعیر دارایی های ارزی را که در دسترس نبوده است نداده ایم.

بیگدلی تصریح کرد این بانک در دوسال گذشته حتی یک روز هم اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی نداشته است و در حوزه فناوری اطلاعات نیز حرف نخست را در بین بانک های کشور می زند.

بیگدلی همچنین گزارشی از عملکرد این بانک در بحث منابع، مصارف، مطالبات معوق، فروش املاک مازاد و .. ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، عباس مرادپور مدیرکل امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی، علی عبدالهی مدیرکل حوزه فناوری اطلاعات، مجتبی خالصی رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی و امیرتقی تهرانی مدیرکل دفتر وزارتی وزارت امور اقتصادی و داراییبه اتفاق هیات همراه در این بازدید، دژپسند را همراهی می کردند.

در حاشیه این جلسه، مدیران عامل شرکت های فناوری اطلاعات بانک ملت، خدمات و محصولات خود را برای وزیر اقتصاد، تشریح کردند.