۰ نفر

کارت خوان تقلبی را چگونه بشناسیم؟

۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۹:۰۵
کد خبر: 387088
کارت خوان تقلبی را چگونه بشناسیم؟

راهکارهایی برای شناسایی دستگاه پوز واقعی با دستگاه‌های تقلبی مانند صفحه کلید سخت یا نبود چراغ‌های چشمک زن وجود دارد که می‌توان در مواقع لزوم آن ها را مورد بررسی قرار داد.

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، در دستگاه پوز اصلی، وقتی شما کارت را وارد آن می کنید، به میزان حدود دو بند انگشت از کارت بیرون از دستگاه باقی می ماند و اما در مقابل اگر کارت در دستگاه پوز بیشتر فرو رود، قطعا تقلبی است بنابراین از گفتن رمز و اطلاعات خود جلوگیری کنید تا اطلاعات شما به دست مالک پوز نیفتد.

در نسخه های جعلی و تقلبی دستگاه پوز، زبانه کنار پوز که بیشتر به عنوان نگهدارنده طراحی شده است به اندازه یک بند انگشت بازتر است و اما در نسخه های اصلی، کمتر از یک بند انگشت است. در صورت مشاهده چنین مسئله ای، حتما از خرید انصراف دهید و این خطا را به سازمان های مربوط گزارش دهید تا افرادی که از خرید خود نهایت اطمینان را دارند، به دام آن ها نیفتند.

اگر تا به حال با دستگاه های پوز کار کرده باشید، حتما می دانید که دکمه های دستگاه پوز نرم هستند و شما می توانید رمز کارت خود را به راحتی وارد کنید. اما دستگاه های پوز جعلی این ویژگی و قابلیت را ندارند و تنها صرف خواندن اطلاعات پنهان کارت شما و همچنین رمزی که به او می گویید، می تواند کارت جدیدی همانند کارت شما را صادر و استفاده کند.