۰ نفر

آموزش الفبای بانکی با طرح «سپهر دانش‌» بانک صادرات ایران

۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۳۰
کد خبر: 381699
آموزش الفبای بانکی با طرح «سپهر دانش‌» بانک صادرات ایران

بانک صادرات ایران در قالب طرح «سپهر دانش» که از مهر ماه سال ۹۷ آغاز و تاکنون ادامه دارد 150 هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، سیستم بانکی و پولی کشور بر اساس وظایف و رسالت‌های اجتماعی خود با توجه به در اختیار داشتن سرمایه های کلان سپرده گذاران می‌تواند در جهت اهداف بزرگ و اولویت‌های مهم کشور گام بردارد. هدایت صحیح نقدینگی و همچنین بهره‌مندی از توانمندی های موجود در بین اقشار مختلف جامعه، مجال جولان تورم را گرفته و موجب رونق اقتصادی کشور می شود.

در این میان شایسته است تا قشر جوان و به خصوص جامعه بزرگ دانش آموزان و فرهیختگان کشور که در آینده مسئولیت های کلان کشور را برعهده خواهند گرفت؛ با ادبیات بانکی و رفتارها و کنش‌های شبکه بانکی آشنا شده تا از قبل آن، فردایی که وارد محیط جامعه می‌شوند، با روش های نوین اقتصادی آشنایی داشته باشند.
گزارش بسیج حاکی از آن است که بانک صادرات ایران در راستای تحقق وظایف اجتماعی خود و اولویت قرار دادن  قشر جوان و فرهیخته کشور از چندی قبل، به دانش‌آموزان درس الفبای اقتصاد و بانکی یاد می دهد تا آنان از همین سنین با وظایف و مسئولیت های بزرگ اجتماعی و اقتصادی خود در زمینه بانکی آشنا شوند.
بر این اساس، بانک صادرات ایران طرح سپهر دانش را با هدف آشنایی با  عملیات بانکداری الکترونیک و همچنین تسهیل کمک رسانی به دانش آموزان کم بضاعت در مناطق محروم و نیز بهره مندی از هزاران جوایز خدمات و طرح های مختلف بانکی را اجرا کرده است.
بر همین اساس بانک صادرات در قالب طرح سپهر دانش که از مهر ماه سال ۹۷ آغاز و تا کنون ادامه دارد یکصد و پنجاه هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار داده تا این افراد علی رغم ممنوعیت قانونی و  عدم شمولیت سن افتتاح حساب، با کمک والدین خود حساب بانکی داشته و از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده کنند.
طرح «سپهر دانش» این امکان را فراهم می‌کند تا دانش آموزان کارت بانکی در اختیار خود داشته و در هفته تا سقف ۲۰۰هزار تومان تراکنش پولی داشته باشند. همچنین افرادی که می‌خواهند به صورت شخصی به هر دانش ‌آموز کمک های پولی و مالی داشته باشند در این طرح حمایت های خود را به صورت مستقیم در قالب شناسه‌های مشخص به دانش آموزان بی بضاعت یا کم درآمد ارسال می کنند‌.
در همین زمینه بانک صادرات ایران به هر دانش آموزی که با سپرده‌گذاری در طرح سپهر دانش آموز مشارکت می‌کند، به مناسبت سال تاسیس این بانک یعنی ۱۳۳۱، مبلغ ۳۱ هزار تومان هدیه می‌دهد. از طرف دیگر، والدین دانش آموزان در این طرح باید مبلغ ۶۹ هزار تومان به حساب فرزند خود واریز کرده تا دانش آموزان با حداقل ۱۰۰ هزار تومان در این طرح مشارکت داشته باشند.
براساس این گزارش یکی دیگر از ویژگی های مهم طرح سپهر دانش عضویت سپرده گذاران در باشگاه مشتریان بانک صادرات ایران و بهره مندی از هزاران جوایز ارزنده آن همچون رایانه، تبلت، دوچرخه و کمک هزینه های تحصیلی است. شایان ذکر است که دانش آموزان دبیرستانی با توجه به سن شان می‌توانند در قالب طرح سپهر دانش آموز بانک صادرات ایران وام و تسهیلات بانکی نیز دریافت کنند‌.

بدین ترتیب علاوه بر آنکه دانش آموزان، به عنوان آینده سازان و سرمایه های نهفته کشور، می توانند در شبکه بزرگ بانکی و اقتصادی کشور سهیم شده و فعالیت اقتصادی روزانه خود را به راحتی انجام دهند،‌نکات آموزشی و انگیزشی این طرح خواهد توانست تا برخی از آسیب های احتمالی آتی ورود به پهنه اقتصادی کشور در سنین جوانی را کاسته و زمینه فعالیت سالم را مهیا نماید.