۰ نفر

بانک‌ها مجوزی برای افزایش کارمزد ارسال پیامک ندارند

۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷
کد خبر: 381117
بانک‌ها مجوزی برای افزایش کارمزد ارسال پیامک ندارند

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی تاکید کرد که این شورا مصوبه‌ای برای افزایش کارمزد ارسال پیامک به هیچ بانکی نداده و بانک‌ها باید طبق روال سال‌های گذشته در این زمینه اقدام کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبِنا، یکی از بانک ها در روزهای گذشته پیامکی برای مشتریان خود ارسال و اعلام کرده است که در راستای اجرای تصمیم شورای هماهنگی بانک‌ها مبلغ ۵۰ هزار ریال (۵ هزار تومان) بابت آبونمان ارسال پیامک در ۶ ماهه نخست از حساب آنها برداشت خواهد کرد.

برای پیگیری صحت این موضوع با علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی تماس گرفتیم و وی ضمن رد این موضوع گفت: در وهله اول این بانک عضو شورای هماهنگی بانک‌های دولتی نیست و عضو کانون بانک‌ها و موسسات  اعتباری خصوصی است.

وی افزود: افزایش کارمزد ارائه خدمات از طریق بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ می‌شود که طی سال‌جاری هیچ‌گونه مصوبه و مجوزی دال بر افزایش ابلاغ نشده و بانک‌های عضو شورای هماهنگی طبق روال سال‌های گذشته و طبق مقررات برای مشتریان متقاضی این خدمات کارمزداخذ می‌کنند.

در پیامک بانک مذکور به مشتریان آمده است: مشتری گرامی، در اجرای تصمیم شورای هماهنگی بانک‌ها، مبلغ ۵۰۰۰۰ ریال بابت آبونمان ارسال پیامک در ۶ ماهه اول ۱۳۹۸ از حساب شما کسر خواهد شد. در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک و کسر کارمزد، تا ۲۹ شهریور عدد یک را به همین شماره ارسال کنید.