۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

جزییات تسهیلات جدید بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای مددجویان کمیته امداد

۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۱۴
کد خبر: 381055
جزییات تسهیلات جدید بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای مددجویان کمیته امداد

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از اعطای ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، عصر دیروز مراسم امضای تفاهمنامه بانک قرض الحسنه مهر ایران با کمیته امداد برای پرداخت وام‌های تکلیفی از سوی بانک‌مرکزی به منظور اشتغالزایی افراد تحت پوشش کمیته امداد با حضور مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و رییس کمیته امداد برگزار شد.

در این مراسم مرتضی اکبری گفت: ما هر سال بر اساس بودجه، سهمیه‌ ۲۰۰میلیاردی از این وام‌های تکلیفی را در اختیار داریم که از سوی بانک مرکزی به ما تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه قرض‌الحسنه بودن علاوه بر محاسنش، مشکلاتی را هم به دنبال دارد، گفت: چون صددرصد فعالیت‌های ما قرض‌الحسنه است و بودجه‌ و سرمایه‌گذاری نداریم و با وجوهات مردم کار می‌کنیم متاسفانه با افزایش تورم و مشکلات تحریم محدودیت منابع داریم.

اکبری ادامه داد: از سال گذشته حدود ۱۸۰هزار نفر از مددجویان وام گرفتند که کل رقم آن ۱۱۰۰میلیارد تومان بوده است.

وی در پاسخ به درخواست کمیته امداد جهت کاهش تعداد ضامن‌ها برای دریافت تسهیلات، خاطرنشان کرد: در بحث ضامن باید بگویم که ما ابزاری غیر از ضامن برای وصول مطالبات نداریم و باید گفت تنها پاشنه آشیل بانک قرض‌الحسنه معوقاتش است که نباید اجازه بدهیم زیاد شود.

مرتضی اکبری از کمیته امداد درخواست کرد: اگر شما طبقه‌بندی داشته باشید که در خصوص ضمانت گرفتن از افراد ما را راهنمایی کنید و مسیری برای ما تعیین کنید حتما به آن عمل می‌کنیم.

وی همچنین گفت: اگر یارانه‌ها هم به حساب ما واریز شود به اعطای تسهیلات و کاهش مطالبات کمک خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، با معرفی افراد تحت پوشش کمیته امداد این تسهیلات قرض الحسنه با نرخ سود ۴ درصد تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت می شود. لازم به ذکر است، مبالغ تا ۲۵ میلیون تومان یک ضامن و از ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان دو ضامن نیاز است.