۰ نفر

قدردانی رئیس دفتر رئیس‌جمهور از اثربخشی طرح «طراوت» بانک صادرات ایران در رونق تولید

۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۵۴
کد خبر: 380693
قدردانی رئیس دفتر رئیس‌جمهور از اثربخشی طرح «طراوت» بانک صادرات ایران در رونق تولید

رئیس دفتر رئیس‌جمهور از مدیرعامل بانک صادرات ایران در خصوص «نحوه اجرا و اثرات طرح اعتبای ویژه تولید، طراوت» قدردانی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور از نحوه اجرا و اثرات طرح ویژه اعتباری تولید (طراوت) و عملکرد اعتبارات اعطایی به مشتریان بانک صادرات ایران در قالب این طرح، قدردانی کرد.

در گزارش حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران به دفتر رئیس‌جمهور، عملکرد اعتبارات اعطایی به مشتریان در قالب طرح طراوت طی چهار ماه ابتدای سال ٩٨ ارائه شد که بر اساس آن، مانده اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار گشایش شده (ثابت واحدهای تولیدی) این بانک به  ٤٥ هزار و ٥٩٥ میلیارد ریال رسیده است.
همچنین، مانده تنزیل اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار در قالب عقد خرید دین بابت ٥٣ واحد تولیدی ١١ هزار و ٣٥٨ میلیارد ریال بوده است. 
تا پایان تیرماه سال جاری برای ٥٢ هزار و ٣٣٤ نفر کارت اعتباری مرابحه به منظور مصارف خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان نهایی توسط بانک صادرات ایران در قالب طرح طراوت صادر شده که مانده آن به  ١٠ هزار و ٢٥٥ میلیارد ریال رسیده است.
در طرح «طراوت» واحدهای تولیدی که محصولات خود را به صورت نسیه به خریداران در ازای اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار صادره توسط شعب بانک صادرات ایران بفروشند، می‌توانند از تسهیلات ریالی در قالب عقد خرید دین برای تنزیل اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار گشایش شده در شعب بانک صادرات ایران بهره‌مند شوند.

اولویت دادن به بخش‌های تولیدی، تسهیل و تسریع در تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی، افزایش سهم بخش تولید از اعتبارات بانکی و کاهش هزینه‌های تولید به واسطه استفاده از اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار به جای تسهیلات بانکی، از جمله مزایای اجرای طرح «طراوت» در شبکه بانک صادرات ایران است.​