۰ نفر

با برگزاری یک نظرسنجی بررسی شد؛

نظر مخاطبان اقتصادآنلاین در خصوص خدمات الکترونیکی بانک‌ها/ بانک‌های خصوصی در صدر لیست

۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۲۱
کد خبر: 376252
نظر مخاطبان اقتصادآنلاین در خصوص خدمات الکترونیکی بانک‌ها/ بانک‌های خصوصی در صدر لیست

نتیجه نظرسنجی انجام شده در خصوص کیفیت ارائه خدمات الکترونیک بانک‌ها نشان داد؛ بانک‌های ملت، آینده، تجارت و ملی در این زمینه عملکرد بهتری داشته‌اند.

اقتصاد آنلاین - صبانوبری؛ با پیشرفت تکنولوژی مردم بسیاری از کارهای خود را از خانه و تنها با  گوشی موبایل خود انجام می‌دهند. انجام امور بانکی، نقل و انتقالات پول، پرداخت اقساط و قبوض از جمله این کارهاست که امروزه بانک‌ها با ارائه خدمات الکترونیکبرای انجام آن‌ها سعی می‌کنند مشتریان بیشتری را راضی نگه دارند.

پایگاه خبری اقصادآنلاین طی یک نظرسنجی اینستاگرامی از مخاطبین خود خواست تا بهترین بانک را در ارائه خدمات الکترونیک انتخاب کنند.

حدود 400نفر از مخاطبین اینستاگرام اقتصاد آنلاین در این نظرسنجی شرکت کردند و هرکدام از بین 29 بانک دولتی و خصوصی و موسسات اعتباری اعلام شده بهترین بانکی را که فکر می‌کردند در ارائه خدمات الکترونیک پیشگام بوده است را انتخاب کردند.

در بررسی نظرات کابران اینستاگرام اقتصاد آنلاین نشان مشخص شد که بانک ملت و آینده رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند ولی در نهایت بانک ملت با کسب حدود یک پنجم آرا به عنوان بهترین بانک در زمینه ارائه خدمات الکترونیک شناخته شد.

پس از آن بانک آینده با اختلاف بسیار کم دوم شد و بانک‌های تجارت و ملی هم در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.

میزان رضایت مخاطبین اقتصاد آنلاین از بانک‌های سامان، صادرات، پاسارگاد و شهر بسیار به هم نزدیک بود.

هرکدام از کاربرانی که در این نظرسنجی شرکت کردند معیار متفاوتی برای انتخاب همراه بانک مورد نظر خود داشتند.

یکی از کاربرانی که از همراه بانک ملت استفاده می‌کرد نوشته بود با استفاده از این برنامه دیگر احتیاجی به مراجعه به بانک ندارم و همه کارها را از طریق گوشی موبایلم انجام می‌دهم.

کاربر دیگری سقف بالای تراکنش‌ها در همراه بانک آینده را مزیت آن عنوان کرده بود و کاربری دیگر که از همراه بانک مسکن استفاده می‌کرد نوشت: مهم‌ترین ویژگی آن این است که بدون اینترنت هم می‌توانم کارهایم را انجام دهم.

در این نظرسنجی بانک‌های دیگری هم وجود داشتند که کاربران اقبال زیادی به آن‌ها نشان ندادند که از جمله دلایل این نارضایتی را می‌توان محیط کاربری پیچیده، مشکلات فنی، عدم پوشش تراکنش و انتقالات بین همه بانک‌ها و... عنوان کرد که امروزه با توجه به اینکه به دلیل مشغله زیاد و کمبود وقت مردم وقت زیادی برای مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها را ندارند بانک‌های مختلف باید برای بهبود خدمات الکترونیک خود تلاش بیشتری بکنند.‎