۰ نفر

کالاهای اساسی همچنان با ارز4200 تومان تامین می‌شود

۲۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۷
کد خبر: 359807
کالاهای اساسی همچنان با ارز4200 تومان تامین می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی در مورد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی گفت: دولت تصمیم قطعی در این زمینه نگرفته و این کالاها همچنان با این نرخ ارز تامین می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عبدالناصر همتی روز جمعه در پاسخ به سوالی در مورد رویکرد مشخص بانک مرکزی برای حمایت از رونق تولید اظهار داشت: جلسه خوبی با نمایندگان مجلس و نمایندگان تشکل‌های تولیدی داشتیم و نکات بسیار مهمی تبادل نظر شد.

وی افزود: دغدغه بانک مرکزی همان دغدغه دولت و کشور و حمایت از تولید و افزایش صادرات است.

رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: تولید کنندگان مشکلاتی دارند که بخشی از آن به نقدینگی بر می‌گردد و منابع مالی که قول آن را داده‌ایم با برنامه ریزی تأمین می‌شود.

همتی در مورد مشکلات صادرکنندگان گفت: معتقدیم آذربایجان شرقی استعداد بسیار بالایی در صادرات دارد و باید مشکلات شأن درباره نحوه برگشت ارز و نحوه ایجاد تعهد ارزی برطرف شود، بحث‌های خوبی در این زمین داشتم و قرار شد این مشکلات در تهران و با حضور نمایندگان رسیدگی شود.

وی در مورد برگشت ارز گفت: روش‌هایی را در برگشت ارز ایجاد کرده‌ایم از جمله اینکه ۵۰ درصد صادرات شأن را یا اسکناس بیاورند یا واردات بکنند و حتی برای ۵۰ درصد بعدی که باید به سامانه نیما وارد کنند می‌توانیم هماهنگی کنیم و اگر خودشان خواهان وارد کردن مواد اولیه باشند به آنها اختیار لازم داده می‌شود.