۰ نفر

حجت اله صیدی:

حمایت بانک صادرات ایران از نمایشگاه قرآن، نقش‌آفرینی در اقتصادِ فرهنگ است

۱ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۱۳
کد خبر: 355067
حمایت بانک صادرات ایران از نمایشگاه قرآن، نقش‌آفرینی در اقتصادِ فرهنگ است

حجت‌اله صیدی با حضور در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم گفت: بانک صادرات ایران به عنوان تنها بانک حامی نمایشگاه امسال، در راستای وظایفی که در زمینه توسعه فرهنگ و همچنین ایفای نقش در زمینه اقتصادِ فرهنگ برعهده دارد، توانسته است به عنوان بانک عامل، در نمایشگاه قرآن امسال نقش خود را ایفا کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، مدیرعامل بانک صادرات ایران بعدازظهر امروز به همراه جمعی از مدیران این بانک از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) بازدید کرد.

حجت‌اله صیدی بعد از بازدید در غرفه بانک صادرات ایران حضور یافت و ضمن خسته نباشید و خدا قوت به کارکنان بانک از خدمت‌رسانی آن‌ها به خادمان قرآن قدردانی کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی بانک صادرات ایران با اعلام رضایت از میزان بازدید مردم از نمایشگاه قرآن کریم، اظهار کرد: خدا را شاکرم که استقبال عمومی از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین ا‌لمللی قرآن کریم بسیار خوب بوده است. خوشبختانه ناشران هم با تمام توان و ظرفیت خود در این نمایشگاه حاضر شده‌اند، حتی کتاب‌ها و شمارگان چاپ آن‌ها نشان می‌داد که باتجربه‌ترین ناشران در این نمایشگاه حضور دارند و بهترین کتاب‌ها را عرضه کرده‌اند و برای همه آن‌ها آرزوی توفیق دارم.

صیدی با بیان اینکه زیربنای هر جامعه‌ای فرهنگ است، خاطرنشان کرد: برای اینکه جامعه بهتری داشته باشیم و همه ارکان جامعه در آن موفق باشند، هر نهاد اقتصادی باید به رشد و بالندگی فرهنگ کمک کند. فرهنگ به خودی خود آیه رشد و بالندگی است. قرآن کریم برای ما مسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد، چون کلام الهی و کتاب زندگی است.

مدیرعامل بانک صادرات ایران برگزاری نمایشگاه قرآن کریم را سنت حسنه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن کریم نقش بسیار زیادی در توسعه فرهنگ قرآنی و سبک زندگی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی دارد به همین خاطر برای بانک صادرات ایران بسیار مهم بود که در این رویداد مهم مشارکت داشته باشد و بتواند به نشر فرهنگ قرآنی و جاری شدن آموزه‌های قرآنی در زندگی ایرانیان کمک کند. بانک صادرات ایران افتخار می‌کند که در نمایشگاه قرآن کریم نقش کوچکی بر عهده داشته است. در این مدت همکاران ما تلاش کرده‌اند با تمام ظرفیت و وجودشان خدمات لازم را به شرکت‌کنندگان، ناشران و فعالان قرآنی داشته باشند.

صیدی یکی از برنامه های ویژه بانک صادرات ایران را همراهی و بودن در کنار اهالی فرهنگ و هنر اعلام کرد و گفت: برنامه ما بودن در کنار این عزیزان است و همین روند را ادامه خواهیم داد. انشاالله در نمایشگاه‌های بعدی نیز برای اینکه فرهنگ قرآنی توسعه یافته و در خانه‌ها و مدارس رواج پیدا کند، همچنان کنار فعالان فرهنگی و قرآنی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سال ٩٨ سال سرنوشت‌ساز برای بانک صادرات است، ادامه داد: تلاش ما در بانک صادرات این است که بتوانیم از زیان خارج و وارد محدوده سود آوری شویم. برنامه و تلاش ما این است که در کنار پیشرفتی که بانک صادرات ایران در عرصه های مختلف دارد، در حوزه فرهنگ نیز در حد توان خود کمک کنیم تا این دو بال اقتصاد و فرهنگ با هم رشد کنند.