۰ نفر

در آستانه هفته منابع طبیعی تفاهم شد:

وام سبز قرض‌الحسنه برای انشعابات فاضلاب شهری

۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۴۴
کد خبر: 339637
وام سبز قرض‌الحسنه برای انشعابات فاضلاب شهری

بانک قرض الحسنه مهر ایران، با امضای تفاهم نامه‌ای، برنامه اعطای وام های سبز قرض الحسنه در راستای حمایت از منابع آبی و دستیابی به توسعه پایدار محیط زیست را در حوزه پروژه شبکه انشعابات فاضلاب شهری کلید زد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض  الحسنه مهر ایران با تأکید بر ضرورت اعطای وام های سبز قرض الحسنه برای رسیدن به توسعه پایدار، به دلایل این حمایت اشاره کرد و بیان داشت: فرهنگ سازی درخصوص مشارکت فعالانه مشترکان در پرداخت هزینه های حقوق برقراری انشعاب فاضلاب و نیز حفظ محیط زیست و بهینه سازی مصرف آب از اهم دلایل حمایت بانک قرض الحسنه مهر ایران بوده است.

مرتضی اکبری افزود: همچنین تشویق و فرهنگ سازی شهروندان به منظور بهره مندی متقاضیان از وام سبز قرض الحسنه بانک قرض الحسنه مهر ایران در زمینه خرید انشعابات فاضلاب و نیز، تسهیل در فرایند اجرای پروژه فاضلاب در محدوده خدماتی شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران از دیگر رویکردهای مورد نظر بانک قرض الحسنه مهر ایران برای انعقاد این تفاهم نامه بوده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه با اشاره به مفاد این تفاهم نامه اعلام داشت: بر اساس این تفاهم نامه، ضمن حمایت از اجرای پروژه فاضلاب در محدوده خدماتی شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران، به متقاضیان معرفی شده از طرف شرکت، وام سبز قرض الحسنه فروش انشعابات فاضلاب اعطا می شود.

وی به مبلغ تسهیلات اعطایی اشاره کرد و بیان کرد: متقاضیان می توانند تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال از وام سبز قرض الحسنه با کارمزد  ۴ درصد برای تامین هزینه های مربوط به راه اندازی و خرید انشعابات فاضلاب استفاده کنند.

اکبری همچنین به مدت زمان بازپرداخت وام سبز قرض الحسنه اعطایی نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه، حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی به هر یک از افراد معرفی شده ۳۶ ماه تعیین می شود.

الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس نیز ضمن تأکید بر ایجاد شرایطی برای تسهیل ضامنین وام های بانکی، بیان کرد: اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران با شرکت آب و فاضلاب وارد همکاری شده و برای دسترسی هرچه بهتر مردم به منابع آبی تلاش می کند ارزشمند بوده و این بیانگر حرکت در مسیر یک اقتصاد مردمی است.

وی افزود: قرض الحسنه، همواره همراه با برکت بوده و امیدوارم به یمن همین برکت، تمامی مردم پایتخت، بتوانند با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه، از مزایای انشعابات فاضلاب های خانگی بهره مند شوند.

در ادامه حسن نوروزی، نماینده حوزه انتخابیه رباط‌کریم و بهارستان به نقش بهره مندی از تصفیه خانه ها اشاره کرد و اذعان داشت: تصفیه خانه هایی که در شاهدشهر، اسلامشهر، رباط کریم و ... داریم، می تواند دامداری و کشاورزی را متحول کند.

در ادامه محمدرضا بختیاری، رییس هیات مدیره و مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران، با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای که در حال انعقاد با بانک قرض الحسنه مهر ایران است، می تواند الگوی باشد برای تمام نهادهای کشور، بیان کرد: این تفاهم نامه با پوشش بخشی از هزینه تامین انشعاب و کمک به اجرای سیستم پساب کشور می تواند کمک موثری برای ارتقاء زندگی مردم باشد.

وی افزود: امروزه با استفاده بی رویه از منابع آب های زیرزمینی یک کشور مشکلات عدیده ای در تامین آب های بعضی از مناطق به وجود آمده که استفاده از پساب و اجرای سیستم بازچرخانی فاضلاب می تواند به تامین آن کمک کند.

بختیاری در پایان گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران گام موثری را برای پیشبرد این پروژه در کشور برداشته است و سایر سازمانها و نهادها نیز می توانند از این مجموعه الگو برداری کنند.

شایان ذکر است در این مراسم، مسعود مرسلپور، فرماندار شهرستان اسلامشهر، سید مهدی ساداتی، فرماندار شهرستان رباط کریم، بیژن سلیمان پور، فرماندار شهرستان بهارستان، علی حسنی، رئیس شورای شهر گلستان، ایوب علایی، رئیس شورای شهر اسلامشهر، حسینعلی بابایی، رئیس شورای شهر نسیم شهر، محمد رضا دهقان نیری، رئیس شورای شهر صالحیه، محمد حسن بدرلو، رئیس شورای شهر رباط کریم و مسعود اصغری، رئیس شورای شهر نصیر شهر نیز حضور داشتند.