۰ نفر

در ۹ماهه اول امسال؛

بانک‌ها چقدر وام دادند؟

۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۳۷
کد خبر: 335484
بانک‌ها چقدر وام دادند؟

مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها در آذر امسال نسبت به اسفند سال گذشته ۱۰.۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی از بخش پولی و بانکی کشور، مانده کل تسهیلات اعطایی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری تا پایان آذرماه سال جاری به ۱, ۱۹۷ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به اسفندماه سال گذشته ۱۰.۶ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این آمار، بیشترین سهم از میان تسهیلات اعطایی در این مدت مربوط به مشارکت مدنی با ۳۳.۷ درصد و پس از آن، فروش اقساطی با ۲۷ درصد بوده است.

رشد ۵۶ درصد تسهیلات اجاره به شرط تملیک

بیشترین میزان رشد مانده تسهیلات اعطایی در پایان آذرماه سال جاری نسبت به اسفند سال گذشته مربوط به تسهیلات اجاره به شرط تملیک با رشد ۵۶ درصد بوده و پس از آن سلف با ۵۳ درصد بیشترین رشد مانده تسهیلات اعطایی در این مدت را به خود اختصاص داده‌اند.

آمار بانک مرکزی از مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها نشان می‌دهد که تا پایان آذرماه سال جاری مانده تسهیلات قرض‌الحسنه ۷۳.۷ هزار میلیارد تومان، مشارکت مدنی ۴۰۳ هزار میلیارد تومان، فروش اقساطی ۳۲۳ هزار میلیارد تومان و مرابحه حدود ۱۱۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

بر پایه این گزارش، رشد مانده تسهیلات اعطایی بانک‌های تجاری در آذرماه سال جاری نسبت به اسفند سال گذشته ۱۴.۵ درصد، بانک‌های تخصصی ۹.۷ درصد و بانک‌های غیردولتی و مؤسسات اعتباری ۱۰ درصد بوده است.