نخستین دوره جشنواره عکس «نگاه به آینده»، که از آبان ماه تا آذرماه ۱۳۹۷ توسط بانک آینده و با هدف تشویق عکاسان و هنرمندان ایران به ثبت دیدگاه‌هایشان نسبت به موضوع «آینده» در قالب عکس برگزارشد، با دریافت 4983 اثر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، در دور نهایی داوری جشنواره عکس «نگاه به آینده» که توسط محمود کلاری، حمید جبلی و مهدی آشنا انجام شد، ۹۵عکس از ۶۲عکاس برای نمایش در جشنواره انتخاب شده‌اند و از این تعداد در نهایت 5نفر انتخاب و جوایزی از 3تا 10میلیون تومان دریافت کردند.

گفتنی است؛ تمامی آثار راه یافته به دور نهایی، مبلغ 100هزار تومان  به عنوان حق التصویر دریافت کردند.

 هدف اصلی جشنواره عکس نگاه به آینده ، تجسمِ تخیل، تصور و آرزوهایی برای آینده ایران است که در قاب تصویر عکاسان ثبت شود تا با درایت دور اندیشان و مدیران، در آینده روشن شود و روشن باقی بماند.

نخستین دوره جشنواره که توسط بانک آینده برنامه ریزی و برگزار می شود، تلاش کرده است تا جوانان و عکاسان را به اندیشیدن پیرامون آینده ایران تشویق کند.

 همچنین هدف این جشنواره، دعوت و حضور از عکاسان هنرمندانی که همواره برای ترسیم چشم اندازی برای ساختن آینده کشور در تکاپو هستندعنوان شده است.

دبیرخانه جشنواره عکس نگاه به آینده ابراز امیدواری کرده  آثار خلق شده که در نمایشگاه در معرض تماشا قرار داده شده است، منعکس کننده نگاه و انتقال دهنده پیام و باور هنرمندان و جوانان، به مدیران و تصمیم گیران برای آینده کشور باشد.