۰ نفر

هیات داوران جشنواره عکس «نگاه به آینده» آغاز به کار کرد

۲ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۰۵
کد خبر: 323885
هیات داوران جشنواره عکس «نگاه به آینده» آغاز به کار کرد

با پایان مهلت ارسال آثار و انجام بازبینی اولیه آثار رسیده به جشنواره عکس «نگاه به آینده»، هیات داوران این جشنواره برای انتخاب آثار راه یافته به بخش نهایی و اعلام آثار برگزیده، آغاز به کار کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، از میان 4983 اثر رسیده به جشنواره ، 2358 اثر پس از بازبینی اولیه در اختیار هیات داوران قرار گرفتند.

در جلسه هیات داوران که روز شنبه یکم دی ماه 1397 در بانک آینده برگزار شده و 8 ساعت به طول انجامید، 139 اثر به جلسه دوم داوری راه پیدا کردند.

محمود کلاری، حمید جبلی و مهدی آشنا که در ترکیب هیات داوران این جشنواره حضور دارند، پس از بررسی 2358 اثر تایید شده در جلسات ارزیابی اولیه، 139 اثر را برای راه یابی به جلسه دوم داوری انتخاب کردند.

بنا به پیشنهاد هیات داوران جشنواره عکس نگاه به آینده و با توجه به فراوانی آثار ارزشمند در میان عکس های راه یافته به مرحله دوم داوری، تعداد آثار راه یافته به بخش نهایی و نمایشگاه، که بر اساس فراخوان جشنواره 40 اثر بود، افزایش خواهد یافت که این پیشنهاد مورد موافقت بانک آینده قرارگرفت.

آثار راه یافته به بخش نهایی، علاوه بر حضور در نمایشگاه و کتاب جشنواره، مبلغ یک میلیون ریال به عنوان حق التصویر دریافت خواهند نمود.

به برگزیدگان جشنواره نیز جوایزی به شرح زیر تقدیم خواهدشد:

نفر اول: تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی به مبلغ 50 میلیون ریال

نفر دوم: تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی به مبلغ 40 میلیون ریال

نفر سوم: تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی به مبلغ 30 میلیون ریال

جایزه بزرگ جشنواره: تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی به مبلغ 100 میلیون ریال

به گفته محمود کلاری، کیفیت بالای آثار ارسال شده، فرآیند داوری را طولانی و دشوار کرده است و وی به همراه دیگر داوران جشنواره می کوشند با اختصاص زمان کافی برای ارزیابی آثار، بهترین نتایج را اعلام کنند.

حمید جبلی نیز با ابراز رضایت از عکس هایی که در جشنواره حضور یافته اند، نگاه دقیق و مفهوم گرایانه عکاسان ایرانی را ستود.

مهدی آشنا، دیگر داور این جشنواره، استقبال عکاسان و هنرمندان فعال در حوزه عکاسی از این جشنواره را نشان دهنده جای خالی این جشنواره در عرصه فعالیت های هنری کشور دانست.

رقابت در میان 139 اثر همچنان ادامه دارد و با برگزاری جلسه دوم داوری در هفته جاری، برگزیدگان این جشنواره به زودی مشخص شده و اعلام خواهندشد.