۰ نفر

سخنگوی سازمان ثبت احوال؛

بانک‌ها مکلف به استعلام آنلاین احراز هویت افراد شدند

۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۸
کد خبر: 322980
بانک‌ها مکلف به استعلام آنلاین احراز هویت افراد شدند

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: بانک‌ها و یا دستگاه‌هایی که نیازمند بررسی هویت افراد هستند، مکلفند به صورت برخط و آنلاین از سازمان ثبت‌احوال استعلام بگیرند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سیف‌الله ابوترابی در پاسخ به این سوال که آیا کسانی که تکمیل ثبت‌نام کارت ملی هوشمند انجام داده‌اند اما هنوز موفق به دریافت کارت ملی هوشمند نشده‌اند در پروسه کارهای اداری به مشکلی نخواهند خورد،گفت: پس از تکمیل ثبت‌نام،اطلاعات افراد در سامانه ثبت احوال ثبت خواهد شد و برگه‌ای نیز به افراد پس از تکمیل ثبت‌نام تحویل داده می‌شود که نشان دهنده این است که فرد تکمیل ثبت‌نام انجام داده است. بنابراین مشکلی برای افراد در انجام کارهای اداری ایجاد نخواهد شد.

وی ادامه داد: از طرفی دستگاه‌های اداری می‌توانند از سامانه ثبت احوال برای احراز هویت فرد استعلام آنلاین و برخط داشته باشند؛ اما گاهی اوقات برخی از نهادهای اداری از اطلاعات قبلی خود بک آپ(رونوشت) می‌گیرند و برای احراز هویت افراد به آن مراجعه می‌کنند. در حقیقت آنها استعلام آنلاین نمی‌گیرند که ممکن است اطلاعات قبلی مغایر با اطلاعات فعلی فرد باشد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال همچنین اضافه کرد:بانک ها مکلفند به صورت آنلاین و برخط برای احراز هویت افراد استعلام کنند و استعلام آفلاین معنا ندارد. همچنین سازمان ثبت‌احوال کشور هم آمادگی دارد به صورت آنلاین پاسخگو باشد زیرا سازمان ثبت‌احوال آخرین تغییرات هویتی افراد را دارد.