۰ نفر

گام موثر بانک ملی ایران برای کنترل پایه پولی کشور

۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۰
کد خبر: 320273
گام موثر بانک ملی ایران برای کنترل پایه پولی کشور

عضو هیات مدیره و معاون مالی بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه اضافه برداشت بانک‌ها و موسسات اعتباری از بانک مرکزی یکی از مهم ترین عوامل رشد پایه پولی کشور است، گفت: خوشبختانه بانک ملی ایران با مدیریت و کنترل منابع و مصارف در سال جاری، نه تنها در ردیف بانک های بدهکار به بانک مرکزی نیست، بلکه میانگین مانده حساب این بانک نزد بانک مرکزی نیز مثبت است.

به گزارش اقتصادآنلاین، ناصر شاهباز  با اشاره به بخشنامه اخیر بانک مرکزی درخصوص الزام بانک ها به تسویه مانده اضافه برداشت از حساب جاری خود نزد این بانک اظهار کرد: بانک ملی ایران مدیریت وجوه و منابع را به صورت جدی در دستور کار دارد و از سال گذشته نیاز تعداد قابل توجهی از بانک ها و موسسات اعتباری به نقدینگی را به صورت روزانه تامین می کند.

لازم به ذکر است، چندی پیش عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی افزایش نقدینگی را سرچشمه مشکلات اقتصادی کشور خواند و بانک ها و ناترازی ترازنامه آنها را منشا عمده افزایش نقدینگی در کشور عنوان کرد که با رقابت بی انتهای بانک ها برای جذب سپرده و رشد سریع شبه پول حادث شده است. بر همین اساس نیز در مهرماه سال جاری بخشنامه ای را در راستای اهداف اقتصاد کلان و سیاستگذاری پولی کشور برای ملزم کردن بانک ها به تسویه مانده اضافه برداشت از حساب جاری نزد این بانک صادر کرد.