۰ نفر

بانک‌های برتر آسیا معرفی شدند؛ نامی از بانک‌های ایرانی نیست

۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۶
کد خبر: 282515
بانک‌های برتر آسیا معرفی شدند؛ نامی از بانک‌های ایرانی نیست

در رده بندی جدید، ۴ بانک اول منطقه آسیا-اقیانوسیه از بانک‌های استرالیا هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نشریه معتبر بنکر در رده بندی جدید خود، ۱۰۰۰ بانک برتر جهان را معرفی کرد که بانک " کامن ولث" استرالیا با ۴۰.۵۲۶ میلیارد دلار سرمایه در رده برترین بانک آسیایی و چهل و پنجمین بانک برتر جهان قرار گرفته است. لازم به ذکر است که این رده بندی بدون در نظر گرفتن بانک‌های چینی و ژاپنی منتشر شده است.

پس از بانک کامن ولث، بانک‌های " وست پک"، " ای ان زد" و بانک ملی استرالیا در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفته‌اند و به ترتیب ثروتی معادل ۳۹.۹۸۰، ۳۸.۵۳۴ و ۳۷.۰۴۵ میلیارد دلار سرمایه دارند. پس از این چهار بانک استرالیایی، بانک " دی بی اس" سنگاپور با سرمایه ۳۲.۴۰۷ میلیارد دلار در رده پنجم قرار دارد.

استیت بنک هند، " کی بی فایننشیال"، بانک توسعه و " شینهان" هر ۳ از کره جنوبی و بانک " یونایتد اورسیز" از سنگاپور نیز به ترتیب در رده‌های ششم تا دهم این رده بندی جای دارند.

هم چنین موفق‌ترین عملکرد مربوط به بانک ملی ازبکستان بوده است که طی سال گذشته سرمایه خود را ۱۸۸.۰۲ درصد افزایش داده است. بانک زمین و مسکن تایلند، بانک رفاه ویتنام، " آر بی ال" هند و بانک اتحادیه تایوان نیز با افزایش سرمایه ۱۲۴.۸۴ درصدی، ۷۳.۵۳ درصدی، ۵۴.۱۹ درصدی و ۴۸.۶۱ درصدی به ترتیب در رده دوم تا پنجم موفق‌ترین بانک‌ها از نظر عملکردی قرار گرفته‌اند.

بالاترین نرخ بازگشت سرمایه نیز متعلق به بانک " کاسپی" قزاقستان با نرخ ۴۹.۵۲ درصد است و پس از آن، بانک ملی ازبکستان با ۴۸.۸۲ درصد، " ساوث پسفیک" گینه نو با ۴۸.۳ درصد، "تک کام بانک" ویتنام با ۳۹.۲۳ درصد و بانک مردم سری لانکا با ۳۵.۱۱ درصد به ترتیب در رده های دوم تا پنجم قرار دارند.