۰ نفر

یک کارشناس اقتصادی در گفت‌و گو با اقتصاد آنلاین:

سوء مدیریت بانک مرکزی در کنترل بازار ارز/ نرخ ارز با ایجاد بازار ثانویه کنترل می‌شود

۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۱
کد خبر: 281968
سوء مدیریت بانک مرکزی در کنترل بازار ارز/ نرخ ارز با ایجاد بازار ثانویه کنترل می‌شود

یک کارشناس اقتصادی با بیان این‌که سوء مدیریت بانک مرکزی برای کنترل بازارها عامل اصلی نوسانات نرخ ارز است، اظهار کرد: دولت طی ماه‌های اخیر با تصمیمات یک شبه و بسته‌های ناکارآمد، به آشفتگی اقتصادی دامن زده است.

اقتصاد آنلاین- فاطمه اکبرخانی؛ علیرضا کدیور در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد انلاین با اشاره به این‌که در حال حاضر به جای تک نرخی شدن ارز، 4 نرخ در بازار ایجاد شده، تصریح کرد: تا قبل از نوسانات اخیر، دو نرخ 3700 و آزاد وجود داشت که متقاضی و عرضه کننده ارز مورد نیاز خود را در این بازار معامله می‌کردند؛ اما پس از جهش نرخ به جای کنترل بازار، شاهد چند نرخی شدن ارز هستیم که این معنی جز سوء مدیریت بانک مرکزی در کنترل بازار ارز ندارد.

او با اشاره به افزایش سود سپرده بانکی از 15 به 20 درصد و بسته‌های پیشنهادی اخیر دولت خاطرنشان کرد: بانک مرکزی با تصمیمات یک شبه بازار ارز را دچار آشفتگی بسیاری کرده و با این روندی که در پیش گرفته، در آینده شاهد نرخ‌های جدیدی خواهیم بود.

کدیور اضافه کرد: به نظر نمی‌رسد بانک مرکزی به تصمیم جدید خود نیز پایبند باشد اما اگر بازار ثانویه به رسمیت شناخته شود، نرخ آزاد به طور حتم کنترل خواهد شد.