۰ نفر

خودکفایی ۸هزار خانواده مددجویان با وام‌های بانک قرض الحسنه مهر ایران

۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۸:۵۲
کد خبر: 279817
خودکفایی ۸هزار خانواده مددجویان با وام‌های بانک قرض الحسنه مهر ایران

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در حاشیه امضاء تفاهم‌نامه همکاری با بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: با تسهیلات پرداخت شده توسط این بانک، نزدیک به ۱۰ هزار و ۴۰۰ طرح اشتغالزایی اجرا شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، پرویز فتاح افزود: در نتیجه آن بیش از ۸ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد خودکفا شده اند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۴ تا ۹۶ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۴۲ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت کرده است، افزود: با این مبلغ ده هزار و ۴۰۰ طرح اجرا شده که نتیجه آن خودکفایی بیش از هشت هزار خانوار تحت حمایت بود. در واقع ۸۰ درصد از وام‌های اشتغال پرداخت‌ شده به ثمر نشسته است.

وی با اعلام اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ‌ شده برای اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد در سال گذشته ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن را پرداخت کرده است، افزود: خوشبختانه اعتبارات امسال نیز که معادل سال گذشته تعیین‌شده به‌طور کامل به شعب این بانک ابلاغ‌ شده است.

فتاح با بیان اینکه همکاری خوبی میان این نهاد و بانک‌ها در زمینه اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان و نیازمندان وجود دارد، اظهار داشت: همیشه همکاری خوبی میان کمیته امداد و بانک ها در حوزه های توانمندسازی نیازمندان و کمک به رفع مایحتاج ضروری مردم وجود دارد.

وی ادامه داد: تعامل و هم افزایی برای حل مشکلات مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه از جمله اقداماتی است که بانک ها با رویکرد مسئولیت اجتماعی، التزام اخلاقی و اعتقاد قلبی خود به آن توجه ویژه ای داشته اند و اثرات آن نیز بسیار شایسته تقدیر است.

 فتاح خاطرنشان کرد: طرح های اشتغالزایی که کمیته امداد امام خمینی (ره) با کمک بانک ها به ویژه بانک قرض الحسنه مهر ایران انجام داده است نقش موثری در توسعه کارآفرینی و ارتقاء عزت اجتماعی داشته است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: ماهیت قرض الحسنه بانک مهر ایران از جنس نیاز مددخواهان و افراد کم توان جامعه است و این بانک همانند نام خود با مهر و مهربانی وافر به دنبال گره گشایی از مشکلات مردم است.

وی تصریح کرد: روحیه کارکنان این بانک با مهر و محبت عجین شده و سابقه خوبی در اهتمام به نیازمندان و به ویژه مددجویان کمیته امداد و سازمان های مردم نهاد داشته است.