۰ نفر

بانک ملی ایران میزبان نشست مدیران و معاونان پارلمانی دستگاه‌های اجرایی کشور

۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۶
کد خبر: 277578
بانک ملی ایران میزبان نشست مدیران و معاونان پارلمانی دستگاه‌های اجرایی کشور

جلسه مشترک مدیران، معاونان و نمایندگان امور مجلس دستگاه‌های اجرایی کشور به میزبانی بانک ملی ایران و با حضور مدیر عامل این بانک و معاون پارلمانی رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک در این نشست با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران همواره در راستای همسویی با سیاست های دولت محترم گام بر می دارد، گفت: برگزاری این جلسات می تواند موجب ایجاد همگرایی و همدلی برای پیشبرد اهداف مشترک میان دستگاه های اجرایی با نمایندگان مجلس شود و بانک ملی ایران به جهت حس همگرایی خاص خود، علاقه مند است تا در کنار مردم باشد و در امور توسعه ای کشور ایفای نقش کند.

وی اظهار کرد: این بانک قریب به 90 سال قدمت دارد و تاکنون یک بنیاد نهادساز بوده و بانک مرکزی، بانک کشاورزی، بانک مسکن، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ده ها نهاد و سازمان دیگر از آن ایجاد شده اند.

حسین زاده با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران اکنون با سه هزار و 300 شعبه داخلی و 17 شعبه خارجی در حوزه نظام بانکی کشور فعال است، عنوان کرد: این بانک نقش توسعه ای نیز در کشور به دوش دارد به طوری که در مناطق محرومی که هیچ بانکی حاضر به خدمات رسانی نیست، هم به فعالیت می پردازد.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور نیز ضمن تقدیر از میزبانی بانک ملی ایران از این نشست اظهار کرد: خوشبختانه همراهی و انسجام خوبی در کل نظام جمهوری اسلامی برقرار است و تجربه ثابت کرده که این همدلی و همراهی موجود می تواند در حل مسایل کشور و ارتقای تعاملات مجلس با بخش های مختلف اجرایی بسیار راهگشا باشد.

وی تاکید کرد: در سایه این همراهی اواخر سال گذشته سه وزیر توانستند رای دوباره از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بگیرند و پیام تقویت دولت به جامعه سیاسی کشور داده شد.

امیری به طرح سوالات اخیر از رییس جمهوری نیز در مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان کرد: هیچ مخالفتی در امر نظارت بر دولت ها وجود ندارد اما سوالات متعدد می تواند قانون اساسی را بی خاصیت جلوه دهد و نباید نگاه های جناحی در این ابزار نظارتی دخیل باشد.

در پایان این نشست معاونان پارلمانی وزراتخانه های امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، آموزش و پرورش، دادگستری و... نیز راهکارهایی برای تعامل بیشتر مدیران، معاونان و نمایندگان امور مجلس دستگاه های اجرایی کشور با نمایندگان مجلس ارایه کردند.

شایان ذکر است، این جلسات به صورت دوره‌ای و به منظور اطلاع از آخرین وضعیت عملکرد هر یک از معاونان، نمایندگان و مشاوران امورمجلس دستگاه های اجرایی کشور برگزار می شود که در پایان مراسم شب گذشته هم ضیافت افطاری به منظور ایجاد همدلی و همگرایی به میزبانی بانک ملی ایران برگزار شد.