۰ نفر

قانون مداری و حرفه‌ای‌گرایی سر‌لوحه اقدامات کارکنان بانک صادرات

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۱۵
کد خبر: 270738
قانون مداری و حرفه‌ای‌گرایی سر‌لوحه اقدامات کارکنان بانک صادرات

​مدیرعامل بانک صادرات ایران در جمع رؤسای شعب برتر این بانک عنوان کرد: رصد اعداد و ارقام نشان می دهد که وضعیت بانک نسبت به اسفندماه سال گذشته، امیدوار کننده‌تر است و تلاش می‌کنیم در تیر ماه سال ٩٧ مجمع بانک با موفقیت برگزار شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، در اولین همایش «تجلیل از ٥٠٠ رییس شعبه برتر بانک صادرات ایران» که با حضور اعضای هیات مدیره، معاونان، مدیران امور، روسای ادارات و روسای منتخب ٥٠٠ شعبه این بانک در روز پنج شنبه،20 اردیبهشت 97 در محل تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد،حجت اله صیدی با اشاره به شرایط حساس اقتصادی و منطقه‌ای، گفت: قرن ٢١، قرن خردورزی است و جلوه‌های آن را در بانک صادرات ایران می توان به وضوح دید و هر ایرانی خردورز و علاقه مند به کشورش، موضع مقتدرانه فعلی را درک می کند. صراحت و مواضع روشن کارکنان بانک صادرات ایران، جلوه ای بارز از همین خردورزی است.

وی افزود: شرایط موجود نباید ما را از تلاش برای رسیدن به اهداف بانک باز دارد و برنامه های اصلاحی بانک را دچار وقفه کند بلکه باید بیشتر روی مسایل درون سازمانی خود تمرکز کنیم و قانون مداری و حرفه ای گرایی را سر لوحه کار خود قرار دهیم.

مدیر عامل بانک صادرات ایران در این همایش ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان شعب بانک در ایجاد شرایط امیدوار کننده فعلی، نکات قابل توجهی را در راستای دست یابی به اهداف مورد نظر سال ٩٧ برشمرد.

صیدی برنامه محوری، آراستگی، مشتری مداری، تواضع، توجه به جغرافیای شعب، سود محوری،افزایش سرعت در انجام امورات اعتباری مشتریان، به حداقل رساندن زمان انتظار مشتریان در شعب، توسعه خدمات بانکداری الکترونیک، گسترش فعالیت های ارزی و استفاده از پتانسیل‌های خارجی بانک، تاکید بر قانون مداری و حرفه ای گرایی در رعایت نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار را از جمله نکاتی عنوان کرد که می تواند به حصول اهداف مورد نظر بانک در سال ٩٧ کمک شایان توجهی داشته باشد.

مدیر عامل بانک صادرات ایران گفت: در بنگاه های بزرگ اقتصادی، مهم این است که مقصد شناخته شود و این گونه همایش ها فرصتی، برای تمرکز بر گلوگاه ها و مشکلات موجود است، ضمن اینکه بخش بزرگی از مشکلات امروز نظام بانکی، مسایل درون سازمانی بانک ها نیست.

 صیدی با اشاره به اهمیت و جایگاه مشتری مداری و تکریم  واقعی مشتری گفت: لازمه مشتری مداری خوب، تسلط بر محصول ارائه شده است. وی در عین حال در خصوص اهمیت تواضع به عنوان یکی از ابعاد تکریم ارباب رجوع نیز گفت: تواضع این است که از نظرات تمام همکاران قوی و خوش فکر استفاده کنیم.

وی همچنین در پایان سخنان خود در این همایش، تمرکز بر برنامه محوری برای بهبود صورت های مالی بانک در پایان خرداد و پایان سال مالی ٩٧ را مورد توجه و تاکید قرار داد.

در این همایش پرویز مقدسی رییس هیات مدیره این بانک نیز، با اشاره به برنامه های انجام شده برای تحول در ساختار بانکداری اینترنتی والکترونیک بانک صادرات ایران، گفت: بانکداری خرد را باید به مرور به بانکداری دیجیتالی و هوشمند سپرد چرا که بدون آنها نمی توان پیشتاز شد.

وی با بیان این که بانکداری هوشمند در دنیای امروز مشتری را تحلیل کرده و بهترین محصول را به آن ارائه می دهد، افزود:بانک صادرات ایران با داشتن زیر ساخت های قوی ظرفیت های بزرگی برای تحقق این امر دارد که به زودی عملیاتی می شود.

در این گردهمایی، همچنین، رضا صدیق عضو هیات مدیره بانک صادرات ایران نیز با ارائه گزارشی از شرایط بانک، رشد بیش از ١٨ درصدی منابع در سال ٩٦ را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد که تنها در ٢ ماه آخر این سال اتفاق مهم و مثبتی در سطح منابع بانک رخ داده و این نشان می دهد که هر کجا تصمیم بزرگی گرفته شده، نتایج مهمی به دست آمده است.

وی با اشاره به نتایج مثبت گسترش استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک، اظهار کرد: این حرکت قطعا بر میزان درآمدهای غیرمشاع و جلب نظر سهامداران تاثیر فراوانی دارد از این رو قابلیت ها و زیرساخت های بانکداری الکترونیک بانک صادرات ایران، بسیار با اهمیت است و امنیت بانکداری اینترنتی، همچنان یکی از مهمترین پتانسیل های این بانک باقی مانده است.

دراین مراسم علی حاجی پور معاون شعب و بازاریابی بانک نیز، گفت: ظرفیت های بزرگ بانک صادرات ایران، موجب شده تا اهداف بلند پروازانه و جسورانه ای برای کسب بهترین نتایج سال جاری تنظیم شود. وی نسبت های سود و زیان، منابع، مطالبات، استفاده از فناوری اطلاعات و سایر موارد با وزن های خاص را از جمله مولفه های تعیین رتبه برای روسای برتر شعب اعلام کرد.

 امیر یوسفیان معاون اعتبارات بانک نیز در این مراسم با ارائه گزارشی، روند افزایش اعتبارات اسنادی ریالی و ضمانت نامه های ارزی و ریالی در پایان سال ٩٦ را قابل توجه، ارزیابی کرد و گفت: طی سال ٩٦ اعتبارات اسنادی ریالی بیش از ٣٣ درصد و ضمانت نامه‌های ریالی و ارزی نیز در این مدت بیش از ٢١ درصد رشد ثبت کرده است. وی ارائه ابزارهای اعتباری جهت کمک به امر وصول مطالبات کلان و خرد و اصلاح اعمال بخشودگی خسارت تاخیر بدهی های ارزی توسط ارکان ذی صلاح را از جمله اهم تغییرات سال ٩٧ دستورالعمل های جدید برای کنترل مطالبات غیرجاری عنوان کرد.

سید بیوک موسوی معاون برنامه ریزی و منابع انسانی بانک صادرات ایران نیز در جمع روسای برتر شعب بانک در این مراسم با بیان اینکه طی حضور کوتاه خود در این بانک، برای سرعت بخشیدن به روند تحصیل نتایج مطلوب، برنامه ریزی های مختلفی برای تقویت ساختار سازمانی بانک صورت گرفته است، توضیحاتی در این خصوص ارائه نمود.

همچنین، سید کاظم مرتضوی اسکویی مدیر امور شعب منطقه یک و مصطفی رحیمی شهواری مدیر امور شعب منطقه دو با ارائه گزارشات مختلف به بیان نکات ارزشمندی در خصوص روند برنامه های در دست اجرا برای تحقق اهداف بانک پرداختند.

گفتنی است؛ طی این مراسم از ٨ نفر از روسای شعب منتخب با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد و هر یک از این افراد به برخی از دلایل موفقیت خود اشاره نمودند.

در پایان مراسم مدیرعامل و سایر مدیران و کارکنان بانک صادرات ایران، ضمن حضور در یادمان دو شهید گمنام در رواق شهادت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، با قرائت فاتحه ای با آرمان های امام راحل (ره) و شهدای دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.