۰ نفر

تلاش برای ایجاد کمترین تغییر در سازوکار تجارت خارجی

هدف سیاست جدید ارزی، انتظام بخشی به تجارت خارجی است/ تلاش بانک مرکزی برای پاسخ به ابهامات سیاست جدید ارزی

۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۰۸
کد خبر: 264466
هدف سیاست جدید ارزی، انتظام بخشی به تجارت خارجی است/ تلاش بانک مرکزی برای پاسخ به ابهامات سیاست جدید ارزی

معاون ارزی بانک مرکزی ضمن تشریح مکانیزم تخصیص و تامین ارز بر اساس سیاست جدید بانک مرکزی گفت: تغییر و تحولاتی در ساختار ارزی کشور در حال رخ دادن است و این موضوع نیاز به تبیین و توضیح دارد بر این مبنا بانک مرکزی با تشکیل جلسات با مسئولین ذیربط و فعالان اقتصادی درصدد زدودن ابهامات و پاسخگویی به سوالات است.

به گزارش اقتصادآنلاین،  سیداحمد عراقچی در جلسه اعضای اتاق بازرگانی استان ها و فعالان اقتصادی با رییس بانک مرکزی، با بیان اینکه هدف ساختار و سیاست جدید، کنترل نیست بلکه انتظام بخشی به تجارت خارجی است، گفت: به دلیل تحریم های ظالمانه به ناچار بخشی از نظم تجارت خارجی از بین رفته است و بر این اساس به منظور ایجاد نظم و انتظام و بازگرداندن تجارت خارجی به کانال اصلی خویش یعنی نظام بانکی، سیاست جدید تدوین و در حال اجراست.

وی با بیان اینکه بعد از ابلاغ مصوبه هیئت دولت در خصوص بازار ارز جلسات فشرده ای در بانک مرکزی تشکیل شده است، گفت: از زمان ابلاغ مصوبه دولت جلساتی با وزراتخانه ها و سازمان ها و فعالان اقتصادی تشکیل شده است تا با ایجاد اشتراک نظر و رفع ابهامات ضمن استفاده از تجربیات سال های گذشته، کمترین نوع تغییر در سازوکار تجارت خارجی ایجاد و در نهایت ثبات و آرامش در بازار حاصل شود. تلاش برای

عراقچی در خصوص تلاش بانک مرکزی برای رفع نواقص احتمالی سیاست جدید ارزی گفت: بانک مرکزی، با بررسی نواقص و اشکالات، بهترین نوع  راهکار را پیشنهاد می کند.

در این جلسه که مجتبی خسرو تاج رییس سازمات توسعه تجارت و غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی نیز حضور داشتند، روسای اتاق بازرگانی استان ها، به طرح دیدگاه ها، سوالات، ابهام ها و انتقادهای خود در باره سیاست تک نرخی کردن ارز پرداختند.

گفتنی است از زمان ابلاغ مصوبه هیئت دولت در خصوص اجرای سیاست یکسان سازی نرخ ارز، ساختمان بانک مرکزی در روزهای اخیر شاهد جلسات متعدد کارشناسی داخلی و مشترک بین دستگاهی است.