۰ نفر

مدیرعامل بانک کشاورزی خبر داد:

افزایش ٢١درصدی تسهیلات بخش کشاورزی/ پرداخت ۱۰۸هزار فقره تسهیلات ازدواج

۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۰۳
کد خبر: 249655
افزایش ٢١درصدی تسهیلات بخش کشاورزی/ پرداخت ۱۰۸هزار فقره تسهیلات ازدواج

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۲۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی پرداخت شد که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ روح الله خدا رحمی در نشستی خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: براساس هماهنگی های انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی پرداخت تسهیلات برای برخی حوزه ها از جمله مکانیزاسیون، گلخانه ها و پرورش ماهی در قفس بدون محدودیت است.

خدا رحمی افزود: در پرداخت تسهیلات به بخش مکانیزاسیون سال گذشته به رکورد ١٣٠٠ میلیارد تومان رسیدیم و امسال پیش بینی می شود ١٢٠٠ میلیارد تومان تسهیلات به این بخش پرداخت شود که کاهش اندکی نسبت به سال گذشته دارد.

وی با بیان اینکه دانش پروش ماهی در قفس طی سالهای اخیر در کشور بومی شده است، ادامه داد: در سال جاری به ١١ واحد پرورش ماهی در قفس با ظرفیت بیش از ١٢ هزار تن تسهیلات پرداخت شد که این واحدها در استانهای بوشهر، هرمزگان و در سواحل شمالی دریای خزر شروع به کار کرده اند و در حال بهره برداری هستند.

خدا رحمی پیش بینی کرد؛ تا پایان سال قرارداد تولید ٣٠ هزارتن پرورش ماهی در قفس منعقد شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی درباره پرداخت تسهیلات در حوزه گلخانه نیز گفت: در حوزه گلخانه تا پایان دی ماه ۳۹۰ میلیارد تومان تسهیلات  پرداخت شده و انتظار می رود تا پایان سال ۱۵۰۰ میلیارد تومان دیگر پرداخت شود.

خدا رحمی یکی دیگر از اقدامات این بانک را پرداخت تسهیلات ازدواج عنوان کرد و افزود: بانک کشاورزی ۱۰۸ هزار تسهیلات ازدواج به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده و تا پایان سال ۲۰۰۰ فقره دیگر پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین این بانک ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طرح اشتغالزایی آماده پرداخت دارد که در همین راستا از ۸۰۰۰ نفر ثبت نام کرده است.

خدارحمی یادآور شد : تاکنون ۷۵۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه برای طرح های کوچک روستایی واریز شده است.

 وی اضافه کرد: این بانک نیز خود ۷۵۰ میلیارد تومان دیگر به این مبلغ افزوده که در مرحله اول آماده پرداخت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش است.

مدیرعامل بانک کشاورزی در ادامه سخنان درباره نقش بانک کشاورزی در طرح اشتغال فراگیر افزود: بانک کشاورزی در بخش اشتغال فراگیر ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تاکنون پرداخت کرده است.

مدیرعامل باک کشاورزی با اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی این بانک، اظهار کرد: فعالیت‌های بین‌المللی بانک کشاورزی بعد از تحریم ها گسترش یافته و تاکنون با ۹۳ کارگزاری در ۶۰ کشور دنیا ارتباط برقرار کرده است.

مدیرعامل بانک کشاورز افزود: قبل از برجام به دلیل اقدامات ظالمانه علیه ایران شبکه بانکی کشور ما در ارتباط با بانک های خارجی به حداقل خود رسیده بود.

خدارحمی در پایان، گفت: با وجود اینکه در همان زمان نیز بانک کشاورزی در تحریم نبود اما تعداد کارگزاری های ما تنها به ۱۰ مورد رسیده بود که پس از برجام تعداد این کارگزاری ها افزایش قابل توجهی پیدا کرد.