۰ نفر

رونمایی از خدمات غیرحضوری بانک ملت از طریق کارت هوشمند ملی

۶ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۰۰
کد خبر: 240606
رونمایی از خدمات غیرحضوری بانک ملت از طریق کارت هوشمند ملی

ارائه خدمات غیرحضوری بانکی از طریق کارت هوشمند ملی با مشارکت بانک ملت و سازمان ثبت احوال کشور به صورت رسمی رونمایی شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این مراسم که با حضور دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل، علی رضا لگزایی عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل و مدیران ارشد بانک ملت، دکتر درخشان نیا رییس سازمان ثبت احوال کشور و همچنین خانم آقایی پور، نماینده بانک مرکزی برپا شد، ارائه خدمات غیرحضوری بانکی از طریق کارت هوشمند ملی به صورت پایلوت در پایگاه شبانه روزی خدمات بانک ملت در خیابان بهبودی تهران، به صورت رسمی کلید خورد.

مدیرعامل بانک ملت در این مراسم با اشاره به اجرای آزمایشی این طرح در یک پایگاه شبانه روزی، اظهار داشت: پس از اخذ تاییدات نهایی از بانک مرکزی، توسعه این طرح به سایر پایگاه های شبانه روزی بانک ملت نیز آغاز خواهد شد.
وی با بیان این نکته که با اجرای این طرح، دریافت خدمات بانکی نظیر واریز و برداشت پول و افتتاح حساب بانکی به صورت غیرحضوری و با کارت هوشمند ملی امکان پذیر شده است، ادامه داد: این طرح به همت سازمان ثبت احوال کشور و بانک ملت و با تجمیع اطلاعات بانکی روی تراشه کارت هوشمند ملی اجرایی شده است و قابلیت توسعه فراوان دارد.
دکتر بیگدلی اظهار امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک زمینه ارائه سایر خدمات بانکی نیز از طریق کارت هوشمند ملی به مشتریان، فراهم شود.
دکتر درخشان نیا، رییس سازمان ثبت احوال کشور هم در این مراسم با قدردانی از همکاری بانک ملت در اجرای این طرح، اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۶۰ میلیون کارت هوشمند ملی در کشور صادر شده است و یکی از قابلیت های این کارت، استفاده از آن به جای کارت های بانکی است تا بدین ترتیب مشتریان برخی از خدمات بانکی را بدون مراجعه به شعبه و به صورت غیرحضوری دریافت کنند.
وی با بیان این نکته که این طرح به دلیل زیرساخت ها و امکانات نرم افزاری، با بانک ملت شروع و عملیاتی شده است ولی چنانچه بانک های دیگر هم آمادگی داشته باشند آنها هم وارد طرح خواهند شد.
به گفته وی، این اقدام اقدامی ابتکاری است که بانک ملت به عنوان پیشرو، اجرای آن را شروع کرده است و امیدواریم که بتوانیم خدمات متنوعی را از طریق کارت هوشمند ملی به مشتریان ارائه کنیم.