۰ نفر

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران:

رشد ۵۰درصدی جذب منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران بیانگر اقبال و اعتماد مردم است

۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۳۱
کد خبر: 235706
رشد ۵۰درصدی جذب منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران بیانگر اقبال و اعتماد مردم است

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: این بانک جایگاه خوبی پیدا کرده و رشد ۵۰درصدی منابع جذب شده بیانگر اعتماد و اقبال مردم به سرمایه گذاری در حوزه قرض الحسنه است.

مرتضی اکبری در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا یزد ) با بیان اینکه در شرایط امروز اقتصادی، میان وظایف بانک ها تفاوتهایی وجود دارد، افزود: بانک های تجاری وظیفه دارند با جذب پول و منابع از سطح جامعه در مسیر تولید و توسعه اقتصاد و صنعت با پرداخت تسهیلات گام برداند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: در کنار این بانکها برخی بانکهای قرض الحسنه همچون مهر ایران می بایست با جذب پولهای مردم به آنها تسهیلات کم بهره بپردازد .

اکبری تصریح کرد: این بانک طی ده سال فعالیت موثر و مطلوب در کشور جایگاه خوبی پیدا کرده و رضایت نسبی در استان ها داشته ایم به گونه ای که در سال گذشته رشد منابع در این بانک ۳۷درصد بوده و امسال نیز حدود ۵۰ درصد شده است.

وی از رشد ۳۷درصدی منابع جذب شده در شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان یزد خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مردم استانهایی همچون یزد، اصفهان و خوزستان پول خود را در بانک می گذارند تا تسهیلات برای کار و اشتغال بگیرند بانک قرض الحسنه مهرایران در این مناطق موفق تر بوده است.

دکتر مرتضی اکبری اظهار امیدواری کرد تا با امضای تفاهم نامه با شهرداری یزد زمینه استفاده فعالان مشاغل خرد و شهروندان از خدمات و تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران فراهم شود.

در این جلسه رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز نیز با تشریح ظرفیت های مختلف کشور گفت: نباید نگاه صرف به اقتصاد داشت بلکه باید ساختار و فرهنگ تجارت کشور را تغییر داد.

کاظم شاملو افزود: یکی از عمده ترین مشکلات کشور در حوزه اقتصادی از مدیریت نامناسب دولتی ها و خصولتی هاست به همین دلیل باید کمک به بخشهای خصوصی در دستور کار جدی باشد.