۰ نفر

اعتماد عمومی مردم به سیستم بانکی برقرار است

حل مشکل تعاونی‌های وحدت، البرز ایرانیان و افضل طوس/ با تعاونی‌های اعتباری متخلف برخورد جدی می‌شود

۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳
کد خبر: 231742
حل مشکل تعاونی‌های وحدت، البرز ایرانیان و افضل طوس/ با تعاونی‌های اعتباری متخلف برخورد جدی می‌شود

معاون اقتصادی رئیس جمهوری از تعیین تکلیف تعاونی های منحله وحدت، البرز ایرانیان و افضل طوس ظرف یک هفته آینده خبرداد و گفت: با این اقدام به طور حتم ۹۸ درصد مشکل سپرده گذاران این تعاونی های برطرف می شود.

«محمد نهاوندیان» روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت درخصوص وضعیت تعاونی های اعتباری افزود: با توجه به نگرانی هایی که برای سپرده گذاران چند تعاونی اعتباری به دلیل ناتوانی در پرداخت سپرده هایشان توسط تعاونی ها ایجاد شده بود، سران سه قوه تصمیم گرفتند کمیته سه نفره ای، این کار را پیگیری کنند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، به گفته وی، این کمیته توسط آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس و محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری تعیین شدند که قرار است این جلسات هفته ای دوبار تشکیل شود که در طول هفته گذشته برگزار شد.

کار تعیین تکلیف سپرده گذاران تعاونی های منحله وحدت، البرز ایرانیان و افضل توس با تصمیم شورای پول و اعتبار به ترتیب به موسسه اعتباری ملل، بانک تجارت و بانک آینده سپرده شده است.

وی اظهارداشت: با تصمیم هایی که برای تعاونی منحله فرشتگان اتخاذ شد، همه سپرده گذاران تا مبلغ 200 میلیون تومان از سپرده های خود را دریافت کردند که به این ترتیب بالای 96 درصد این مشکل حل می شود.

نهاوندیان تصریح کرد: کسانی که سپرده بیش از 200 میلیون تومان در تعاونی فرشتگان داشتند در ابتدا مبلغ 200 میلیون تومان را دریافت می کنند و بقیه بدهیشان بررسی و تصمیمی گیری های لازم صورت می گیرد تا مشکل سپرده گذاران این تعاونی نیز حل شود.

** با تعاونی های اعتباری متخلف برخورد جدی می شود

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با تاکید بر این که نباید هیچکس با اهمال، بی انضباطی و عدم انجام وظایف به سرمایه و اعتماد عمومی مردم و اقتصاد ایران لطمه بزند، گفت: در نظر داریم با مسببان این شرایط که نگرانی هایی برای مردم ایجاد کرده اند، برخورد جدی داشته باشیم و این مهم در دستور کار است.

** اعتماد عمومی مردم به سیستم بانکی برقرار است

نهاوندیان تصریح کرد: به رغم برخی جو سازی های نامناسب علیه سیستم بانکی، اعتماد عمومی به سیستم بانکی برقرار است.

وی اظهار داشت: آمارها نشان می دهد میزان سپرده گذاری در مجموعه سیستم بانکی کشور در حال رشد و افزایش بوده و حتی میزان سپرده های ثابت نیز رشد بیشتری پیدا کرده و این نشان اعتماد عمومی به سیستم بانکی کشور است.