۰ نفر

بازدید قائم مقام بانک مرکزی از فعالیت‌های بانک کشاورزی در استان آذربایجان شرقی

۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۹
کد خبر: 226618
بازدید قائم مقام بانک مرکزی از فعالیت‌های بانک کشاورزی در استان آذربایجان شرقی

قائم مقام بانک مرکزی به همراه هیأتی از مدیران بانک های مرکزی و کشاورزی از طرح های تولیدی مطرح استان آذربایجان شرقی که با مشارکت و حمایت مالی بانک کشاورزی اجرا شده اند بازدید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، دکتر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی، مهندس میر محمد صادقی مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی، دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی، روح اله خدارحمی عضو هیأت مدیره این بانک و جمعی از مدیران بانک های مرکزی و کشاورزی روز پنج شنبه 27 مهر از کارخانه تراکتور سازی تبریز و گلخانه ارس تارلا امین در منطقه آزاد تجاری ارس که با مشارکت و حمایت بانک کشاورزی احداث و راه اندازی شده اند بازدید و با مدیران آن ها دیدار و گفت و گو کردند.

دکتر کمیجانی در این بازدید تأکید کرد به منظور رونق تولید در بخش کشاورزی، اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی باید علاوه بر سازندگان ماشین آلات به قطعه سازان نیز اختصاص یابد.

وی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن قدردانی از خدمات بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات به طرح های تولیدی گفت: بانک مرکزی از طرح های هم سو با توسعه پایدار، فعالیت های ارز آور و همچنین همکاری با شرکای خارجی حمایت و استقبال می کند.

در این بازدیدها همچنین دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی با اشاره به پرداخت 26500 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی توسط بانک کشاورزی در سال گذشته، اعلام کرد: پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون همچنان در اولویت پرداخت های این بانک قرار دارد.

در ادامه، مهندس ابراهیمی مدیر عامل شرکت تراکتورسازی تبریز ضمن ابراز رضایت از خدمات بانک کشاورزی گفت: بانک کشاورزی تنها حامی مالی ما طی این سال ها بوده است.

وی با اشاره به رونق صادرات محصولات افزود: به زودی این شرکت عالی ترین نشان صادرات را از رئیس جمهور محترم دریافت خواهد کرد.

 مدیر عامل شرکت تراکتورسازی تبریز مشکل عمده این شرکت را واردات و مونتاژ محصولات دیگر کشورها با نرخ 5 درصد عوارض گمرکی اعلام کرد و گفت: در حالی که عوارض واردات خودرو 45 درصد است ، ماشین آلات کشاورزی با 5 درصد عوارض وارد کشور می شوند که عملاً رقبای تولیدکنندگان داخلی را افزایش داده است.

وی مشکل دیگر این کارخانه را سرمایه در گردش اعلام کرد و افزود: بانک کشاورزی بخش بزرگی از سرمایه در گردش کارخانه را تأمین می کند ولی نیازمند تخصیص اعتبار بیشتری هستیم.

قائم مقام بانک مرکزی و هیأت همراه در ادامه سفر خود از گلخانه ارس تارلا امین - بزرگترین گلخانه شیشه ای کشور- در منطقه آزاد تجاری ارس که با مشارکت 900 میلیارد ریالی بانک کشاورزی راه اندازی شده است بازدید کردند.

شایان ذکر است با احداث فاز دوم این گلخانه، مساحت آن به 31 هکتار افزایش یافت و در حال حاضر این شرکت زمینه اشتغال مستقیم را برای 320 نفر فراهم کرده است.

  قائم مقام بانک مرکزی و مدیران بانک های مرکزی و کشاورزی در بخش دیگری از سفر خود با مهندس عرب باغی رئیس سازمان منطقه آزاد ارس نیز دیدار و گفت و گو کردند.