۰ نفر

گلایه تابش از محقق‌نشدن وعده‌‌ها برای مشکل کاسپین

۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۱۶
کد خبر: 219959
گلایه تابش از محقق‌نشدن وعده‌‌ها برای مشکل کاسپین

یک عضو شورای پول و اعتبار گفت که علیرغم وعده‌های بانک مرکزی مشکل سپرده‌گذاران موسسه کاسپین همچنان باقی است.

محمدرضا تابش، اظهار داشت: به ضرس قاطع اعلام می‌کنم علیرغم وعده‌های بانک مرکزی و تلاش این بانک برای ساماندهی موسسات اعتباری، متاسفانه مشکل عمده سپرده‌گذاران موسسه کاسپین همچنان باقی است که این از دو امر نشات گرفته است؛ یکی اینکه برخی صندوق‌ها ورشکسته شده بودند و طبق قانون تکلیف ورشکستگان را باید قوه‌قضائیه مشخص کند و دیگر اصلاح رویه‌های مدیریتی و اعمال نظارت بر اجرای قوانین و دستورالعمل‌ها که وظیفه بانک مرکزی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: بانک مرکزی برای ساماندهی موسسات اعتباری و آرامش بخشی به اقتصاد کشور و حمایت از سپرده‌گذاران و حفظ اعتماد به بانک‌ها خطوط اعتباری اختصاص داده که با اتکای به آن بتوانند این ساماندهی را انجام دهند اما بخشی از پول‌هایی که بانک مرکزی به عنوان خطوط اعتباری تزریق کرده بود، با شکایت برخی سپرده گذاران از مدیریت موسسه فرشتگان و تقاضای عودت سپرده‌ها و تعیین تکلیف آنها، توسط مراجع قضایی توقیف شده و این باعث ایجاد اختلال در کار ساماندهی موسسات اعتباری شده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در جلسه آخر شورای پول و اعتبار قرار شد دادستان کل کشور نسبت به رفع توقیف این بخش از وجوه که به عنوان خط اعتباری و برای ساماندهی اختصاص پیدا کرده اقدام کند. چراکه اگر این مشکل حل شود بسیاری از قول‌های مسئولان بانک مرکزی محقق خواهد شد. به هر حال وجوه توقیف شده جزو سپرده‌های مردم یا صاحبان سرمایه نیست که بتوان آن‌را توقیف کرد بلکه بانک مرکزی آنها را به  عنوان خط اعتباری اختصاص داده، تا مشکل سپرده گذاران تا ۲۰۰ و حتی در مراحل بعد۵۰۰ میلیون تومان هم حل و فصل شود.

این عضو شورای پول و اعتبار در پایان  اظهار داشت: مشکل سپرده گذاران کاسپین و سایر موسسات اعتباری که ابعاد قضایی و پولی و مالی داشته و اکنون به یک موضوع اجتماعی تبدیل شده اگر با تدبیر و خردمندی و با حمایت مجموعه حاکمیت و کمک دولت، مجلس و قوه‌قضائیه به راه حل سریعی نرسد، پیامدهای خوبی نخواهد داشت و موجبات نارضایتی طیف گسترده‌ای از مردم را فراهم خواهد ساخت.