۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

سواستفاده برخی بانک‌ها از فاصله تصویب تا ابلاغ کاهش سودبانکی/سپرده‌گذاری‌های با نرخ بالا انجام شد

۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۴۰
کد خبر: 216936
سواستفاده برخی بانک‌ها از فاصله تصویب تا ابلاغ کاهش سودبانکی/سپرده‌گذاری‌های با نرخ بالا انجام شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: برخی بانک ها از فاصله تصویب تا اجرای کاهش نرخ سود بانکی جهت انعقاد قرارداد با نرخ سودهای بالاتر استفاده کردند.

فاطمه حسینی با اشاره به افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر، گفت: در روزهای اخیر بازار دلار و طلا شاهد افزایش قیمت بود، که این افزایش در اثر اجرای مصوبه کاهش نرخ سود سپرده های یک ساله بانکی است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: طبیعتاً با کاهش نرخ سود سپرده ها بخشی از سرمایه گذاری در شرایط فعلی به سمت بازار طلا و ارز سوق پیدا می کند.

تغییرات قیمت طلا در آستانه اجرای کاهش نرخ سود بانکی انجام شد

وی با اشاره به دلایل نوسانات قیمت طلا در بازار، ادامه داد: این تغییر در آستانه اعمال مصوبه بانک مرکزی رخ داده هر چند که برخی بانک ها از فاصله تصویب تا اجرای آن جهت انعقاد قرارداد با نرخ سودهای بالاتر استفاده کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: نمایندگان مردم در مجلس نسبت به این موضوع  که با کاهش نرخ سود بانکی ممکن است برخی تغییرات در بازار طلا و ارز ایجاد شود به مسئولان اقتصادی کشور تذکر داده اند.

افزایش قیمت طلا موقتی است

وی با اشاره به هدایت سپرده ها به سایر بخش های اقتصادی، افزود: در حال حاضر نقدینگی جهت سرمایه گذاری به سمت بازارهای دیگر از جمله سکه و ارز رفته و موجب افزایش قیمت ها شده اما به نظر این افزایش قیمت ها موقتی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم نظارت بانک مرکزی بر اجرای کاهش میزان نرخ سود بانکی، تصریح کرد: میزان نظارت بانک مرکزی در اثرگذاری اجرای مصوبه کاهش نرخ سود بانکی مهم است.