۰ نفر

انتقاد از رفتار برخی بانک‌ها در فراخوان برای حساب‌های سپرده

۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۳۵
کد خبر: 215428
انتقاد از رفتار برخی بانک‌ها در فراخوان برای حساب‌های سپرده

به دنبال فراخوان برخی از بانک‌ها برای ایجاد تغییراتی در حساب‌های سپرده، رئیس شورای هماهنگی بانک ها این اقدام را غیرحرفه ای و غیراخلاقی خواند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بعد از اینکه بانک مرکزی اعلام کرد از روز شنبه همزمان با ۱۱ شهریورماه بانک‌ها موظف به کاهش سودهای بالای خود و انطباق آن با سود ۱۵ درصد سالانه و حداکثر ۱۰ درصد روزشمار کنند، برخی بانک‌ها در پیامک‌هایی به مشتریان خود اعلام کردند که برای تعیین وضعیت حساب‌های سپرده مراجعه کنند.

این در حالی است که این بانک‌ها در زمان مراجعه اعلام می‌کردند با توجه به این که ممکن است مجبور باشند سودهای روزشمار بالای ۲۰ درصد خود را به حداکثر ۱۰ درصد کاهش دهند مناسب است مشتریان سپرده‌ها را به حساب‌های بلندمدت منتقل کنند که در این شرایط شاهد بودیم برخی از این بانک‌ها با شلوغی شعب مواجه شدند.  

این در حالی است که در واکنش به این موضوع امروز محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی و رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها منتقدانه گفت که برخی از بانک‌ها در اقدامی غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی در فراخوان‌هایی از افراد خواسته‌اند تا قبل از ۱۱ شهریور نسبت به افتتاح حساب بلندمدت یا سود بیشتر اقدام کنند.

وی ادامه داد: هیچ یک از بانک‌های دولتی اقدام به ارسال پیام کوتاه به مشتریان و سپرده‌گذاران برای افتتاح حساب پیش از روز ۱۱ شهریور نکرده‌اند، اما یک یا دو بانک خصوصی در این زمینه اقدام کرده‌اند که البته بانک مرکزی نیز به این موضوع حساسیت دارد.

این در شرایطی است که امروز ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز در واکنش به این موضوع و اینکه شاید اعلام زودتر از موعد اجرایی شدن بخشنامه موجب اقدام این بانک‌ها شده عنوان کرد که به هر حال باید زودتر اعلام می‌شد تا بانک‌ها خود را آماده کاهش نرخ سود کنند در غیر این صورت از روز ۱۱ شهریور مدعی می‌شدند که برخی شعب هنوز بخشنامه‌ را دریافت نکرده و تخلف انجام شده است.