۰ نفر

پرداخت ۵.۵میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی

بانک‌ها با ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی همسو نیستند/ تقدیر جهانگیری از صندوق کارآفرینی امید

۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶
کد خبر: 214635
بانک‌ها با ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی همسو نیستند/ تقدیر جهانگیری از صندوق کارآفرینی امید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در گزارشی گله‌مندی خود را از عدم همکاری بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به طرح‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی ابراز کرد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در گزارشی اعلام کرد که در ۵ ماه نخست امسال از ۲۸۸ طرحی که در قالب مصوبات اقتصاد مقاومتی با آنها برای اعطای تسهیلات اعطا شده تنها به ۵ طرح از ۲۸۸ طرح ابلاغ شده، تسهیلات داده‌اند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی افزود: برای اجرای ۲۸۸ طرح مذکور ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده که بانک‌ها برای ۵ طرحی که تسهیلات ارائه دادند ۵ و نیم میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: بر اساس این گزارش در میان بانک‌ها تنها بانکی که عملکرد آن در حوزه اعطای تسهیلات به مصوبات مربوطه به اقتصاد مقاومتی قابل قبول بوده، صندوق کارآفرینی و امید است. در این جهت تلاش مثبتی را داشته است.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: بانک‌ها با وجود اینکه سرمایه‌ کشور و مردم در اختیارشان است در راستای غیر از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تعیین می‌کند، حرکت می‌کند و به نظر می‌رسد که بانک‌ها در سال‌های گذشته عملکرد مشابه ۵ ماهه نخست امسال را داشتند.

وی در پایان افزود: امروزه شرایط واحدهای تولیدی و صنعتی ما به گونه‌ای است که یا تولید خود را متوقف می‌کنند یا کاهش می‌دهند و یکی از مشکلات عمده آنها مشکل نقدینگی و نرخ سود بالای تسهیلات است.